Nem nehéz az Elise, ennek ellenére sikerült tovább csökkenteni a tömegét Nem nehéz az Elise, ennek ellenére sikerült tovább csökkenteni a tömegét

Csináld egyszerűre, majd távolítsd el a felesleges dolgokat A Lotus filozófiája különösen igaz a legújabb alkotásra, az Elise Club Racer elnevezésű pályaautóra.

Ez megtartotta az 1,6 literes Toyota motort, de a teljesítményt 134-ről 139 lóerőre növelték meg, és minden felesleges dolgot kidobtak. Ezt egyébként szó szerint kell érteni, még a márkajelzést is jelvényről matricára cserélték, amivel 60 grammot takarítottak meg. Természetesen megszabadultak a hangszigeteléstől is, nincs központi zár, se rádió, se hangszórók, de például a lítium-ion akkumulátor is 5,4 kg-ot spórol. Mivel pályanapokra szánt autóról van szó, a vezető- és utasoldali légzsákról is lemondtak. A teljes tömegcsökkentés 24,96 kg a normál változathoz képest.

Mínusz 25 kg, plussz 5 lóerő - pályaautót faragtak a kis Lotusból Mínusz 25 kg, plussz 5 lóerő – pályaautót faragtak a kis Lotusból

Az autó állítható első stabilizátort kapott, ezen kívül még az elektronikus menetszabályzó rendszereknek is készítettek egy Sport üzemmódot, ami több kerékcsúszást enged, és hiányzik belőle az alulkormányzottság-csökkentő, motorteljesítmény-csökkentő funkció. A hat színben választható, egyedi, 12 küllős könnyűfém felnivel rendelkező Elise Club Racer hatszáz fonttal olcsóbb, mint az Elise S, azaz nem kell több pénzt fizetni a gyorsabb autótért.