Fotók: boosted86racing (FB), whichcar.com.au

Ez a történet nem a Suprában dolgozó JZ motorcsaládról szól, hanem a kevésbé ismert FZ szériáról. Az első generációjában 190, később akár 240 lóerőre is képes, 4.5 literes, soros hathengeres blokkot kifejezetten a Toyota luxusterepjáróiba, a Land Cruiser és Lexus LX modellekbe építették be 1992 és 2009 között, de LPG-üzemre átépített, 85 lóerőre csökkentett teljesítményű verziójával villás targoncákat is hajtott a Toyota. Már ebből is látszik, hogy a motort rendkívül hosszú élettartamra, kiegyensúlyozott működésre tervezték – ezért is ragadta meg az ausztrál Boosted86 Racing versenyistálló fantáziáját.

Luke és Nikki Hepburn négy évvel ezelőtt döntött úgy, hogy építenek egy kívül-belül Toyota dragstert. Tudatosan hanyagolták a 2JZ Supra-blokkot, így kötöttek ki a Land Cruiser erőforrása mellett. Az 1FZ szériás blokk löketét lerövidítve 3,9 literre csökkentették a lökettérfogatot. A motor minden belső alkatrészét egyedi elemre cserélték, majd embertelen méretű Garrett GTX55 turbófeltöltőt illesztettek rá. A fékpados mérések szerint a metanol üzemű motor legnagyobb teljesítménye 2003,6 lóerő, az erőt kétfokozatú Powerglide automata sebességváltó viszi át a 305-ös méretű drag radiál (azaz korlátozottan közúton is használható) abroncsokra.

A pokoli erőforrást egy egyedi csővázra húzott, széria Toyota GT86 karosszériába bújtatták, amely így 6,55 másodperc alatt teljesíti a negyed mérföldet, 349 km/h-val haladva át a célvonalon. Ez a drag radiál kategória leggyorsabb japán autójává teszi a világon, pilótája, Nikki szerint 400 méteren jó fél másodperccel gyorsabbak bárkinél. Ezt az eredményt még értékesebbé teszi a tény, hogy Nikki, aki tíz éve még okleveles könyvelőként dolgozott, mindössze öt éve kezdett versenyezni. Ez a második autója, a csapat egyetlen hölgy tagjaként pedig nemcsak a volánnál, hanem a konyhában is helyt kell állnia, hiszen ő főz a fiúkra.