298 534 km után is újszerű a belső, nincs érdemi kopás a kormányon, csak a váltógomb krómhatású felülete mutatja a használat nyomát. Fotó: Balogh Bence

Péter igazi autórajongó, a kis létszámú biztonságtechnikai cég számára ő választotta ki azt a két darab, 1.4 HDi dízelmotorral felszerelt Peugeot 207 Van-t, melyekre 2008 decemberében sikerült egy kedvező árat kialkudnia. Bár elektronikai eszközök szállításához volt rá szükség, elsősorban üzletkötőként jelentek meg vele, ezért előnyt jelentett, hogy a gyárilag átalakított háromajtós karosszéria hátsó ablakát nem lemezelték be. Ezt nem mondhatta el magáról az Opel Corsa kisáruszállító változata, az erősebb érv mégis a bevált dízelmotor volt a Peugeot mellett.

A combtámasz tömése megpuhult, de a kárpit bírja a strapát

Az együtt töltött több mint tíz év és csaknem 300 000 kilométer alatt bizonyított a 70 lóerős gázolajos. A kötelező karbantartáson kívül a generátor felújítására kellett költeni, még az akkumulátor is kibírt nyolc évet. Jól teljesített a többi fődarab is, a kopó alkatrészek mellett egyedül a típushibának számító toronycsapágy cseréjét kellett kérni, mert már hallható volt a rendellenes működés előjele, ezt garanciában elvégezték. Nem csak a hiba, a feltűnő kopás is elkerülte a francia kisautót. Motorjának hangja és ereje is olyan, mint újkorában, váltójának kapcsolási érzete annak idején jobb volt a konszern átlagánál, ez sem változott. Fényezésén nem észrevehető a fakulás, pusztán az első lámpák teteje sárgult meg. A rozsdásodás sem jellemző rá, eddig a csomagtérajtó belső élén, a visszahajtott lemez alatt indult el a korrózió, ez látható az első ajtókon is, de ott még csak a festék hólyagosodott fel.

A rács és a rúd széria, a fedlap gyári tartozék

Utasterében szintén megállt az idő, az első ülések combtámasza ugyan elvesztette a tartását, a kormányon és a kapcsolókon sem lehet észrevenni a használat nyomait. Itt a váltógomb a gyenge láncszem, amelyen egyáltalán látszik, hogy az átlagos futásteljesítmény kétszeresét tette meg az autó. Rakterében nem szállítottak olyasmit, ami megviselte volna a kárpitozást, tehát az is újszerű benyomást kelt. Viselkedését tekintve akár még garanciális is lehetne, de nemcsak kivételes állapota, hanem kényelme és tudása alapján is fiatal autónak tűnik. Fogyasztása a használat módjától függően 3,8-5,2 liter között alakul. Péter ugyan sajátjaként vezette céges autóját, a sztereotípiákra ugyanúgy rácáfol a „testvére” is, hiszen a másik 207-es is ugyanilyen tartós és megbízható, csupán a szoruló váltórudazatát zsírozták meg egy alkalommal, cserében az ülései kevésbé fáradtak el a könnyebb sofőr alatt. Már mindkét Peugeot-nak van utódja, de a cikkben szereplő példány tartalékosként továbbra is a flottában marad.

A csomagtartó belső peremén kezdett el rozsdásodni a karosszéria, az egyetlen, látványosan megöregedett alkatrész a műanyag lámpabura