A Volkswagen konszernen belül a Škoda márka kapta a feladatot az indiai szubkontinens meghódítására. Először is az MQB-alapot gyártani képes üzemet építettek fel Pune városában, ezzel párhuzamosan pedig az itt lévő fejlesztőközpontban megkezdték a munkát az új modelleken, elsőként a Kushaq nevű szabadidő-autót mutatták be, most pedig itt a második dedikált indiai modell, a Slavia nevű kompakt lépcsős hátú.

Az MQB A0 IN alapra felépített lépcsős hátú karosszéria 4541 mm hosszú, és az indiai útviszonyokra gondolva tereptulajdonságokat is megadtak: 179 mm a hasmagasság, az első terepszög 16,1°, a hátsó terepszög 15,6°. A csomagtér mérete alaphelyzetben 521 liter, a támladöntés után 1050 literes a raktér. Öt karosszériaszín közül lehet választani, a Tornado Red és a Crystal Blue nevű színek csak ennél a modellnél választhatóak. A műszerfal közepén levő érintőképernyő a csúcsmodellben 10 colos képátlójú.

A motorkínálat két darab TSI-t jelent, az alap az 1,0 literes 115 lóerővel, opciós az 1,5-ös, hengerlekapcsolós Evo blokk 150 lóerővel. Alapesetben 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak, a háromhengereshez 6 fokozatú automatát, a négyhengereshez 7 fokozatú duplakuplungos váltót lehet kérni. A Škoda Rapid nevű lépcsős hátú autót váltó Slavia 2022 elején kerül majd az indiai kereskedőkhöz, idővel exportálni is fogják a térség országaiba.