14 éven keresztül csiszolta a Bentley újkori történelmének legsikeresebb modelljét, a Continental GT-t, amely végül már a 700 lóerős teljesítményhatárt is elérte, de soha nem tagadhatta le orrnehéz felépítését. A generációváltásnál ez megváltozik, hiszen a Porsche Panamerával közös alapra felépített új generációnál már helyére kerül a súlyelosztás. Az A oszlophoz képest 135 mm-rel került előrébb az első tengely, a karosszériavázban nagyszilárdságú acélt és alumíniumot használnak, amelynek eredményeként az eddigi 56/44 %-ról 52/48 %-ra változott a tengelyek közötti tömegeloszlás – a W12-es változatról beszélünk.

Több mint 100 prototípust építettek a fejlesztéshez, ezek jelentős részét a crewei gyártósoron, amelyekkel több mint egymillió km-t tettek meg. Ezek közül néhány törésteszten végzi, az utolsó darabok lesznek majd a nemzetközi sajtóbemutató tesztautói, a sorsuk azonban közös: a zúzdában végzik majd. Jelenleg már véget ért a fejlesztőmunka, azonban a finomhangoláson még dolgoznak a jövőre esedékes gyártásindítás előtt.

Első körben a továbbfejlesztett 6,0 literes W12-es biturbóval lehet majd megvásárolni a Bentley Continental GT-t, az erőforrás 632 LE/900 Nm teljesítménnyel rendelkezik. Ez 3,9 másodperces 0-100 km/h sprintre elég, a csúcssebesség meghaladja a 330 km/h-t és laboratóriumban 12,5 l/100 km körüli átlagfogyasztást ígérnek, reálisan inkább 17 l/100 km-ről van szó; utóbbi is jelentős csökkenés. 2019-ben jelenik majd meg a V8-as változat, ennél már nem az Audi-, hanem a Porsche hangolású blokkot veszik át, emellett érkezik majd az igazi alapmodell a Panamera4 E-Hybrid hajtásával, tehát 3,0 literes V6-os biurbóval és villanymotorral, és 50 km-es elektromos hatótávolsággal – és a zöld rendszám használatának lehetőségével.

A jobb tömegeloszlás mellett aktív karosszériadőlés-szabályozás, a GT Speed modellnél összkerék-kormányzás javítja majd a vezethetőséget. Az elektromos kormányszervo jobb érzetet nyújt, gyorsabb lett az áttételezés is. A felnik 20-22 col átmérővel rendelkeznek, Michelin és Dunlop abroncsokat szerelnek rájuk. A háromkamrás légrugózásnak köszönhetően jelentős különbség lesz majd a komfort és a sport üzemmódok között. A menetstabilizálónak lesz egy, a driftelést megengedő üzemmódja is. Az ősszel várható az új Bentley Continental GT leleplezése, jövő tavasszal a vászontetős változatot is megismerhetjük majd, a Flying Spur nevű limuzin 2018 végén várható.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!