A szuperautó-manufaktúráktól eltekintve csak a Stellantis rendelkezik autógyárakkal Olaszországban, és a konszern nemrég azt jelezte, hogy készek a termelés egy részét olcsóbb költségvetésű országba áthelyezni. Az olasz kormány célja azonban az, hogy évi 1 millió autó készüljön náluk, ezért szeretne egy második nagy autógyártót az országba csábítani, Adolfo Urso, olasz gazdaságfejlesztési miniszter szerint már hónapok óta dolgoznak a projekten, és több potenciális féllel is tárgyalásokat folytatnak. A kínai BYD-val már megtörtént a kapcsolatfelvétel ez ügyben – erősítette meg a Genfi Autószalonon Michael Shu, a kínai cég európai vezérigazgatója, aki hozzátette, hogy egyelőre a magyarországi beruházáson dolgoznak, és nem döntötték el, lesz-e második európai személyautó-gyáruk. Más autógyártó neve még nem merült fel az ügyben, de várhatóan azok is kínai márkák, akik európai terjeszkedést terveznek.