Herve Genin a Nissan Note termékfelelőse, és ő ismertette a kis magyar különítménynek az új kompakt autó részleteit. Kezdve azzal, hogy az oldalsó karaktervonallal a falról visszapattanó squash labda által leírt ívet ismételték meg – itt rögtön megkérdeztem, hogy az elődön látott, ködlámpa-nélküli változaton megcsodálható rakétavetőnek mi lesz a sorsa, sajnos el kellett keserítenie, megszabadultak tőle.

A csomagtér és az utastér ismertetése összefügg, hiszen a hosszában állítható hátsó üléssel az igényeknek megfelelően lehet elosztani a teret – a kiállított autóban benne volt a Family Pack, amely e mellett még az első ülések támláján elhelyezett asztalkákat is tartalmaz. Nagyon büszkék az új, könnyen kezelhető Carwings navigációra (nálunk egyelőre úgy áll a helyzet, hogy nem lesznek elérhetőek az online funkciók), és a körkamera-rendszerre. A tolatókamera a lelke az egésznek, egyfelől mozgó tárgy/élőlény felismerés megkönnyíti a vezetőnek a tolatást, ha például egy labda gurul a jármű mögé, számíthat arra, hogy egy gyerek is követni fogja. Ezen kívül a másik nagy ötlet az volt, hogy nem kell rögtön előre néző kamerát beépíteni a sávtartó segédhez, meg külön radart a holttér-figyelőhöz. Megfelelő szoftveres elemzéssel a tolatókamera képét is lehet ezen célokra használni – persze ehhez kell egy külön mosó fúvóka a lencsének, hiszen mindig tiszta kép kell a működéshez.

Motorkínálat tekintetében az ázsiai autó volt a példa, megfejelve mindezt az 1,5 literes dízellel. Nem véletlenül, Európa nyugati felén manapság minden a CO2-kibocsájtásról szól, és ezeket a vásárlói igényeket ezekkel az erőforrásokkal lehet a legjobban kielégíteni. Azért is kell egy évet várnunk az autóra (csak ősszel indul a sorozatgyártás Nagy-Britanniában), mert az európai fejlesztőközpont dolgozott/dolgozik az autó adaptálásán. Teljesen áthangolták a felfüggesztést, belerakták a dízelmotort, és még sok egyéb pontos módosították a konstrukciót a világ többi táján kapható Note-hoz képest.

Egyvalamivel azonban nem számoltak a nagyon felkészült gyári szakemberek, mégpedig a nagyon is szakmai kérdéssel – inkább csak megerősítés kellett, a nehézkes internet-hozzáférés miatt a cikk írást nagyban megkönnyítette/gyorsította volna a válasz, hiszen nem kellett volna ennek az információnak a letisztázásáig várni az anyag megírásával -, hogy milyen futómű van az autó alatt? Elöl MacPherson és hátul torziós híd? Egy pillanatra elkerekedett a marketinges kolléga szeme, de azonnal megnyugodott, hiszen észrevette az egyenesen a sunderlandi gyárból érkezett, szerelőruhás kollégákat, akikhez aztán segítségért fordult.

Na ekkor jött a nagy hümmögés, fejfogás, ideges táblagép-pörgetés, mivel egyik úriember se tudta a választ. Mielőtt még nagyon kínos lett volna a csend, a marketinges kolléga gyorsan más vizekre terelte a beszélgetés folyamát. Majd két perccel később, a búcsú idején a lelkünkre kötötte, hogy jöjjünk vissza később, és tudni fogja majd a választ. Erre aztán nem kellett sort keríteni, mivel két perc múlva utolért minket Herve, és megnyugtatóan közölte, igaza volt a kollégámnak, hátul torziós hidas a felfüggesztés. Ezt a ki intermezzót inkább csak azért emelem ki, mert jól jelzi: manapság a vásárlókat egyáltalán nem érdekli az, ami a lemezek alatt található, ha stimmel a forma, a használhatóság és alacsony a fogyasztás, mindegy nekik, hogy működnek a dolgok. Amivel alapvetően nincs baj, de azért a gyári emberek jobban felkészülhetnének a dologból. Az új Nissan Note megérdemli.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!