Brüsszelben eldöntötték, hogy 12 év múlva már csak elektromos autókat lehet forgalomba helyezni, de aztán autógyártó országok nyomására a megújuló üzemanyaggal hajtott belső égésű motorok is megmenekültek. Az ACEA európai autógyártók szövetsége most azt vizsgálta, hogyan áll a villanyautók térhódítása, és nem meglepő módon erősen függ az adaptálás sebessége az adott országok átlagkeresetétől. Amíg EU-szinten 21,6%-on állnak a villanyautók (akkumulátoros-elektromos és plug-in), addig a tagállamok felében ezek részaránya nem éri el a 9%-ot.

Egészen pontosan azon Nyugat- és Észak-Európai országokban a legelterjedtebbek a villanyautók, ahol az átlagkereset meghaladja a 32 000 eurót, ellenben a Kelet- Közép- és Dél-Európai országokban, ahol az átlagkereset átlagosan 13 000 euró, alig van előrelépés. A villanyautók drágasága az elsődleges akadályozó tényezője a villanyautóra való áttérésnek, de a töltő-infrastruktúra hiányosságait is muszáj megemlíteni.