Amikor Kínában 2018-ban piacra dobták az FCA Compact Wide keresztmotoros építőkészletére (ezt használja a Cherokee is) épülő Jeep Grand Commandert, Európában még mindenki dízelmotoros szabadidő-autót vásárolt, és a Grand Cherokee-nál hosszabb és akár hétszemélyes utastérrel is választható modellnek nem lett volna helye a kínálatban. Mára alaposan átalakult a piaci helyzet, a dízel helyett a plug-in hajtás a nyerő – ilyen is van a Grand Commanderhez, 230 lóerő rendszerteljesítménnyel –, a már bejelentett generációváltás során a Grand Cherokee is megkapja a maga hétszemélyes, L utónevű változatát. Új modell kifejlesztése helyett egyszerűbb a meglévő konstrukciót a helyi viszonyokhoz alakítani, főleg, hogy az itt látható kémfotókon szereplő modellfrissítéssel a Grand Commader megjelenését is a legújabb megjelenéshez igazítják. Annyi változás azért lesz a kínai eredetihez képest, hogy a világpiacon egyszerű Commander néven árulják majd a hírek szerint a típust, hogy legalább ezzel csökkentsék a Grand Commander-Grand Cherokee összekeverésének lehetőségét.