Több fejlesztőcég, felsőoktatási intézmények és a brit állam segítségével fejlesztette ki első akkumulátoros-elektromos motorkerékpárját a Triumph, a TE-1-es fejlesztését most hivatalosan is befejezettnek nyilvánították azzal, hogy véget ért a végleges specifikációjú prototípus tesztelése. A gyár szerint a kitűzött célszámokat sikerült felülmúlni.

A Williams Advanced Engineering által fejlesztett akkumulátor 161 km-es hatótávolságot tesz lehetővé, villámtöltéssel 20 perc alatt lehet letudni a 20-80%-os töltést. A hajtómotor csúcsteljesítménye 177 lóerő, ami 3,6 másodperces 0-96 km/óra gyorsulást, és 6,2 másodperces 0-160 km/óra gyorsulásra teszi képessé a vetélytársaknál negyedével könnyebb, 220kg saját tömegű kétkerekűt.

Noha a Triumph TE-1-es készen van, a gyár még nem közölte, hogy mikor indítják meg a gyártást. Várhatóan már jövőre megvásárolható lesz, de se erről, se a tervezett sorozatnagyságról nincsenek információk.