Már tudtuk az előzetes információk alapján, hogy kitart a 2,0 literes turbómotor mellett a Honda Civic Type R változata, amely a márka utolsó, elektrifikáció nélküli autója lesz Európában. Most, a hivatalos bejelentés után azt tudjuk, hogy kitart a 2,0 literes turbómotor mellett a Honda Civic Type R változata, és ez lesz a márka utolsó, elektrifikáció nélküli autója Európában. Meg azt is tudjuk, hogyan néz ki az új modell.

Semmi konkrét információt nem árultak el a forró változatról, a teljesítmény kapcsán „az eddigi legerősebb” kifejezés olvasható a sajtóanyagban, tehát legalább 321 lóerős lesz a teljesítmény. Van visszalépés is, hiszen az eddigi 20 col helyett már „csak” 19 col átmérőjű felniket kap a modell, amelyekre Michelin Pilot Sport 4S abroncsokat szerelnek. A belső tér kialakításánál csökkentették a tükröződő és esetleg a vezetőt zavaró felületeket, alacsonyabb az üléspozíció, de a laposabb motorháztető miatt így is bővült a látómező. A váltókar merevebb lett, hogy még precízebb kapcsolásokra legyen képes a sofőr, a Brembo fékrendszer átdolgozásával az adagolhatóságon javítottak a mérnökök.

– A vadonatúj Honda Civic Type R megalkotásakor az volt a cél, hogy közúton és versenypályán egyaránt a legátütőbb élményt nyújtsa a hot hatch-kategóriában. Motorsportban szerzett egyedülálló tapasztalatunknak köszönhetően ismét mércét állíthatunk, hiszen a legmodernebb műszaki megoldásokat ültettük át versenyautóinkból, így az elődnél is könnyebb és gyorsabb konstrukció születhetett. Ez a hozzáállás tette közkedveltté a Civic Type R-t az elmúlt 25 évben és ez viszi majd sikerre a legújabb kivitelt is – egy vérbeli sportautó a vezetés szerelmeseinek” – mondta el Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke. Európába 2023 első negyedévében érkeznek meg a Honda Civic Type R első példányai.