A klíma tisztításakor a pollenszűrőházba és az utastéri szellőzőkbe is permeteznek a fertőtlenítő szerből. Fotó: Szabó Róbert

Többnyire rövid szakaszokból álló átlagos futásteljesítmény jellemzi ezt a kompakt családi egyterűt. A Mercedes-Benz B-osztály első generációjának képviselőjét a Mitsubishiből és a Smart FourFourból is ismerős, 1,5 literes, benzines szívómotor hajtja, konstrukciójának megfelelően egyszerű karbantartási igényt támasztva. Mindez persze nem jelenti azt, hogy gazdája felületesen bánik vele, hiszen miután gondosan átvizsgált állapotban hozzá került, a szervizintervallum-számláló aktuális értesítésekor márkaszerviz felé vette az irányt. Ennyi idős autónál, 180 ezres futásteljesítmény felett a legtöbben a „minél olcsóbb legyen” megoldás felé hajlanak, itt azonban nem kockáztatott a tulajdonos. A gyár által előírt műveleteken felül klímatisztítást, kézifék-utánállítást és légszűrőbetét-cserét is kért a szerviztől, ahol a kb. három órát igénylő munkafolyamatot mérőpados fékellenőrzés, valamint festékvastagság-méréssel kombinált állapotrögzítés zárta.

A szendvicspadlós felépítés miatt nem könnyű hozzáférni a mélyen és döntve beépített motorhoz, a spéci szerszám a gyertyapipák lehúzásához kell. Új gyújtógyertyákat is kapott a B160-as motorja. A szervizperiódus 20 000 kilométer

Ezekre figyeljen !
A B-osztály első generációjának (2005-2011) szerviztapasztalatait Császár János, a hazai vezérképviselet vevőszolgálati igazgatója foglalta össze:

A lecserélt filterek utángyártottak voltak, az újak gyári termékek

Hasonlóan a többi Mercedes-Benz típushoz, a B-osztály is érzékeny a korrozióvédő-fagyálló folyadék előírt időben történő cseréjére, ennek elmulasztása, vagy nem megfelelő termék felhasználása esetén fokozott korrózió indulhat el a motorban, illetve a hűtőrendszerben. Ugyanakkor az előírtnál gyakoribb csere sem javasolt!

A régi motorolaj gyűjtőhordóba, a rendszeren átnyomott (légtelenített) fékfolyadék pedig a flakonba megy

A magas olajcsere-periódusok miatt mindenképpen javasoljuk a gyártó által engedélyezett motorolajok használatát, semmiképpen ne induljunk ki abból, hogy ”a drágább biztos jobb is”, utántöltésnél is a Mercedes-Benz engedélyezési jelzést keressük a csomagoláson. Az adott motorhoz javasolt termékekről bármelyik Mercedes-Benz szakműhely vagy a legtöbb hálózatból ingyenesen hívható Mercedes-Benz Customer Assistance Center is szívesen ad felvilágosítást.

Mint a műszaki vizsgán: hátsó kerekek a görgős mérőpadon, a műszer a fékerő értékeit mutatja

A korszerű, pl. ESP/ABS rendszerrel épített járművek hidraulikus fékrendszere meghálálja az előírt rendszerességgel, szakszerűen elvégzett fékfolyadékcserét, ellenkező esetben az elöregedett fékfolyadékban megjelenő víz súlyos korróziót okozhat a nagyértékű hidraulikában.

Cikkünk elkészítéséhez az Árendás Mercedes-Benz márkaszerviz nyújtott segítséget.