Az Európai Bizottság előtt lévő irányelv-tervezet értelmében a közeljövőben a jelenleginél még hosszabb illetve még nehezebb kamionok futhatnak az utakon, az ok pedig a szállítmányozás környezetszennyezésének csökkentése.

A javaslat szerint a pótkocsik hátuljára két méter hosszú, a légáramlást javító, és ezáltal az üzemanyag-fogyasztást csökkentő áramvonalas végződéseket lehet majd szerelni. A hibrid hajtások is segítenek lejjebb szorítani az üzemanyag-fogyasztást, de a nehéz haszonjárműveknél nem igazán terjednek, mert a nagy méretű és tömegű rendszerek miatt kisebb a hasznos teherbírás. Ezt küszöböli ki a javaslat, amelynek elfogadása esetén a hibrid hajtású kamionok esetén 1 tonnával megemelnék a megengedett össztömeget. Egyelőre nem tudni, mikor fogadják el az új irányelvet, de a hibrid hajtások kifejlesztése úgyis több évet vesz igénybe.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!