1980-ban dobta piacra a Renault a Master nevű haszonjárművét, amelyből eddig több mint 3 millió példányt gyártottak a francia Batilly városában, a 4. generációt 2024 tavaszán kezdik el forgalmazni. Sikerült 20%-kal javítani a légellenállást, a hűtőrács függőleges, de a motorháztető rövidebb és laposabb szögben áll a szélvédő, a hátsó keskenyebb lett. A fényszórókban ott a márkajellegzetességnek számító patkó alakú menetfény, ez a motívum felfedezhető a hátsó lámpáknál is. A karosszériaelemeknél odafigyeltek arra, hogy még a nagy panelok is merevek legyenek, ez csökkenti a vibrációt és így a zajszintet.

A személyautókban megszokott anyagokból készül a műszerfal, a fülkében 25%-kal több, összesen 135 liternyi tárolóhelyet alakítottak ki. Sötétek az anyagok, alapfelszerelés a 10 colos érintőképernyős fejegység, ami kapcsolódó szolgáltatásokat is kínál és beépített Google alkalmazásokat futtat. Magasságában és távolságában is lehet állítani a kormánykereket, az opciós automata váltót innen lehet vezérelni. Az ülések oldalát különösen strapabíró anyagból készítették, hogy a sok ki- és beszállás kevésbé hagyjon nyomot rajtuk – választható légrugós vezetőülés, van kétféle pad és 3 külön ülést tartalmazó opció is.

Kezdettől fogva 40 változatban (11-22 köbméteres raktér, járóképes alváz, stb.) készül majd a Renault Master, és akkor ott vannak még a speciális felépítmények, az alapáron adott 7 szín mellett további 300 szín választható. A raktér hosszát 100 mm-rel növelték meg, a fordulókör átmérője 1,5 méterrel csökkent. Hajtás tekintetében a 2,0 literes Blue dCi dízel 105, 130, 150 vagy 170 lóerővel választható, a 6 fokozatú kézi kapcsolású mellett 9 fokozatú automatikus váltó is kérhető; átlagosan 1,5 l/100 km-rel csökkent a szabványos fogyasztás. Az akkumulátoros-elektromos változat alapesetben 130 LE/300 Nm teljesítményű hajtómotort és 40 kWh kapacitású akkumulátort kap, ennek 180 km a hatótávolsága. Az erősebb Master E-Tech Electric esetén már 143 LE/300 Nm a hajtómotor teljesítménye, a 87 kWh kapacitású akkumulátorral 410 km a szabványos hatótávolság. A fedélzeti töltő 22 kW-os, a nagyobb akkumulátornál 130 kW-os villámtöltésre van lehetőség.

Az elődnél még prototípusként tesztelték a tüzelőanyagcellás-elektromos hajtást, amely a 4. generációs Renault Master esetén opciós lesz H2-Tech néven. Ezzel kapcsolatban még nem osztottak meg műszaki részleteket, de ezt várhatóan csak azokon a piacokon kínálják, ahol vannak hidrogéngáz-töltőállomások is. Az elektromos modelleknél elérhető olyan elektromos csatlakozás, amelyről nagy teljesítményű elektromos eszközöket lehet üzemeltetni, vagy akár más villanyautót tölteni. A villanyautók akkumulátorához olyan tűzoltó-nyílás van, amelyen keresztül könnyen elárasztható vízzel a nagyfeszültségű telep. Olyan fékrendszert kap a típus, amelynél terheléstől függetlenül ugyanazt a fékpedál-érzetet kapja a sofőr, és az automatikus vészfékezésnél a féknyomás kétszer gyorsabban épül fel az eddiginél, a villanyautóknál fokozott a fékenergia-visszatermelés. A Renault Master új generációja 2024 tavaszán kerül az utakra, a vételárral kapcsolatban még ezt megelőzően lesznek információk, de a gazdagabb műszaki tartalom miatt drágulásra számíthatunk.