11 évvel ezelőtt alapították a Pravaig céget, amely az évek alatt több prototípust is épített, a sorozatgyártást a most bemutatott Defy szabadidő-autóval akarják elkezdeni, ráadásul már jövőre árulni akarják az autót – ránézésre még van mit finomítani a megjelenésen, és a gyártás-beindításra szánt 30 millió dolláros befektetés is nagyon olcsónak tűnik a többi villanyautó-gyártóhoz képest.

Maga a Defy egy 5 méter hosszú szabadidő-autó 2 hajtómotoros összkerékhajtással, 408 LE/620 Nm rendszerteljesítménnyel, ami 4,9 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást tesz lehetővé. A saját fejlesztésű, 90,9 kWh kapacitású akkumulátor 500 km-t meghaladó hatótávolságra elég, villámtöltéssel – teljesítményt nem mondtak – fél óra alatt érhető el a 80%-os töltöttségi szint. Az indiai útviszonyokra a 234 mm-es hasmagassággal készültek a fejlesztők, a rugóutak 22 centisek.

A műszerfalra egy 15,6 colos képátlójú érintőképernyővel rendelkező fejegység kerül, ami távoli hozzáférést és online frissítéseket tesz lehetővé, és ezzel a végére is értünk a modernségnek. A Pravaig szándékosan hagyta ki a külső-belső kamerákat az autóból – így nincsenek modern vezetőtámogató rendszerek sem –, mert saját kutatásuk szerint a használók idegenkednek ezektől, és nincs rájuk szükségük. Vételárnak 3,95 millió rúpiát, azaz 19,1 millió Ft-ot célozták meg, ezzel a Defy jelentősen olcsóbb a piacon lévő, kisebb méretű vetélytársaknál. Már ha tényleg sikerül időben elindítani a gyártást, és a céláron a forgalmazást…