A Lada saját maga fejezi be a Renault-Nissan szövetség CMF-B-LS műszaki alapjára épülő új Granta fejlesztését – a Vesta esetén is bő egy évet dolgoztak a mérnökök a CMF-B alapon, hogy azt az orosz viszonyokhoz (-20°C helyett -40°C-os téli üzemi hőmérséklet, extra porvédelem, nagyobb hasmagasság….) igazítsák –, és már abba a stádiumba került a munka, hogy megkezdték az első, még teljesen álcázott prototípusok tesztelését. Rögtön 2 szedán látható azon a videón, amelyet az Avtograd News VK-oldalon tettek közre, de a kombi is elérhető lesz majd a leghamarabb 2024 végén várható piaci rajtnál. A helyi viszonyokhoz hangolás mellett azon is dolgoznak az orosz mérnökök, hogy az autót teljes egészében helyi beszállítóktól származó alkatrészekből rakják össze, függetlenítve a termelést a külföldi szankcióktól.