Négy évvel ezelőtt mutatta meg a Ram a TRX tanulmányt, de csak most, egy generációváltással később lett megvásárolható autó a nagy sebességű terepjárásra optimalizált kivitelből. A várakozás oka, hogy noha a név és a megjelenés alapján egy Ram 1500-assal van dolgunk, valójában önálló modell a TRX, amely saját alvázat, felfüggesztést, hajtásláncot és karosszériaelemeket kapott.

Teljes egészében nagyszilárdságú acélból készül az alváz, az első független felfüggesztés kovácsolt alumínium lengőkarokat használ, a hátsó Dana 60-as merevtengelyt 60 cm hosszú csavarrugók támasztják. Kifejezetten a TRX-hez fejlesztette a Bilstein a külön olajtartállyal rendelkező Black Hawk e2 elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat, amely két szelepet is kapott, így nemcsak a be-, hanem a kirugózásnál is változik a karakterisztika. Elöl 35,5, hátul 33 cm a rugóút, a felfogatási pontokat megerősítették, nem okoz gondot az se, ha felütközik a jármű – például ugratást követő landolásnál.

A kerékjáratokat 20 centivel szélesítik ki, a nyomtáv 15 cm-rel lett szélesebb, az első futóművet 20 mm-rel előrébb vitték, hogy elférjenek a 35 col átmérőjű kerekek. A hasmagasság 30 cm-re emelkedett, a padlót alapáron alumínium védőlemezek óvják, extraként acéllemezből készült védelem is elérhető. Az első terepszög 30,2°, a hátsó 23,5°, a rámpaszög 21,9°.

A megfelelő tempóról a 6,2 literes, kompresszoros Hellcat-blokk gondoskodik, a csúcsteljesítmény 712 lóerő, a maximális nyomaték 880 Nm. A 0-96 km/óra gyorsulás 4,5 másodpercig tart, a 0-160 km/óra gyorsulás 10,5 másodpercig, a rajtautomatikával könnyű reprodukálni ezeket az időket. A negyedmérföldes gyorsulást 12,9 másodperc alatt, 173,7 km/órás csúccsal teljesíti, a csúcssebesség 190 km/óra – a tesztelés során terepen több mint 160 km/órás tempóval hajtottak tartósan, gond nélkül. A váltó a ZF 8HP95 nyolcfokozatú automatája, elöl-hátul 15 colos féktárcsákat használnak.

Kettős légbeömlő szállítja a levegőt a motorba (50% hűtőrács mögül, 50% az alumínium motorháztető légbeömlőin át), nagy térfogatú a levegőszűrő doboza, a papírbetét felülete széthajtogatva 13,3 négyzetméter, a szűrőkapacitás négyszerese a piacon lévő második legjobb rendszernek. Nagy figyelmet fordítottak arra, hogy szennyeződés (por, kavicsok, víz) ne jussanak el az égésterekig, a gázlómélység 81 cm.

Háromféle kárpit (szövet/műbőr, bőr/hasított bőr, bőr/hasított bőr piros és karbon díszekkel) közül lehet választani, egyedi grafikát kap mind a digitális műszeregység, mind a központi érintőképernyő. Jó fogású a kormány karimája, az alumínium váltófülek különösen nagy méretűek, a középkonzolon helyezik el az üzemmódválasztót és a hajtáslánc-vezérlést, innen aktiválható a rajtautomatika is. Alapáron kapja a 19 hangszórós Harman Kardon hifit a Ram 1500 TRX.