Két jelentős oka van annak, hogy az eddig bejelentett együttműködéshez képest még szorosabbra szeretné fűzni a kapcsolatát a német BMW és a japán Toyota.

Egyfelől a környezetbarát hajtások fejlesztések teljes egyesítésével mindketten csökkenteni tudják az egy autóra eső fajlagos költségeket, így azok fogyasztói árát is. A BMW-nek van még egy másik oka is a japánokhoz való közeledéshez, mégpedig az, hogy nem veszi jó néven, hogy a PSA konszernben 7 százalékos tulajdonrészt szerzett a General Motors. Épp ezért a lehető leghamarabb, az 1,6-os benzinmotor tervezett életciklusának végén szeretnék befejezni a franciákkal való együttműködést, a következő generációs Mini és az új elsőkerékhajtású BMW személyautók motorterébe már legszívesebben kezdettől fogva a Toyotával közösen fejlesztendő négyhengerest tennék. Ez azonban még nem fog megtörténni, csak 2016-2017 körül várható a válás.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!