Az 1962-es Tour de France autóversenyen második helyezést ért el ez a Ferrari 250 GTO, Henri Oreiller és Jo Schlesser-rel a volánja mögött, a páros második versenyén, a Coupe de Salon-on október 7-én Henri Oreiller halálos balesetet szenvedett a metálszürke kupéval. Ezt követően 1963-ban a gyárba szállították a roncsot, amelyet gyorsan újjáépítettek, és 1963 áprilisában már Paolo Colombo Scuderia Trentina istállójának képviseletében, immár piros színben állt rajthoz. 1964-ben Ernesto Prinoth tulajdonába került, aki leginkább hegyi felfutókon indult, tőle vásárolta meg 1965-ben az akkor 36 éves Fabrizio Violati az autót, és egészen 2010-ben bekövetkezett haláláig birtokolta azt.

A Vespa robogógyár versenyzőjeként indult Fabrizio Violati karrierje, aki később az autóversenyzésre és az autók gyűjtésére tért át. Mindössze 2,5 millió lírát fizetett Ernestro Prinoth-nak (az inflációt is beleszámolva mai pénzben ez nagyjából 7,8  millió Ft-nak felel meg) a 3851GT alvázszámú kocsiért, amelyet ezzel megmentett a zúzdától: egy motorcsónak-versenyző is licitált az autóra, azzal a nem titkolt céllal, hogy annak motorját új hajójában használja.

Ezt a sorsot elkerülte a versenyautó, amely aztán Fabrizio Violati gyűjteményének egyik ékköve lett. Az évek során Enzo Ferrari jóbarátja lett az autókért rajongó fiatalember, ő kapta a felkérést arra, hogy hozza létre a Ferrari Club Italia nevű szervezetet, és arra is engedélyt kapott, hogy az egyébként a gyártól független gyűjteménye Maranello Rosso nevet használhassa – San Marino-ban működik ez a múzeum.

A Ferrari 250 GTO-t a Pebble Beach-en megrendezett The Quail rendezvényen árverezték el a Bonhams aukciós ház szervezésében, és a nagy érdeklődést jól jelzi, hogy rögtön 10 millió dollár volt a kikiáltási ár – a szakértők 30-40 millió dollár közötti leütési árat jeleztek előre, de volt, aki szerint a 60 millió dollárt is elérhetőnek tartotta. Mintegy negyed óra alatt meglett az autó új tulajdonosa, aki 34,65 millió dollárig (8,126 milliárd Ft) srófolta az árat. Az egyenlőre névtelenségbe burkolózó, telefonon licitáló vásárló a leütési árhoz még hozzáadásra kerülő díjak miatt végül 38 115 000 dollárt, azaz 8,9 milliárd Ft-ot fizet új autójáért, ezzel övé a világ eddigi legdrágább személyautója.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!