Megszállott síelőként a bécsi Kurt Kretzner Volkswagen szerelő a hatvanas évek elején megpróbált olyan autót vásárolni, amivel kedvenc hobbijának tud hódolni, de nem talált ilyen járművet a piacon, úgyhogy épített magának. Négy év fejlesztőmunkájával született meg a Volkswagen Transporter T1 alapján a 2 kormányzott tengellyel és azokon összesen 8 kerékkel, illetve két fél-lánctalppal rendelkező „Half-track Fox”.

Az alacsony talajnyomás miatt könnyedén közlekedett az autó mély hóban, alpesi mezőkön, sziklás talajon vagy épp patakokban, igaz, nem túl gyorsan, hiszen az 1192 köbcentis boxermotor 34 lóerejével legfeljebb 35 km/órás sebességre tudta gyorsítani az autót – ennek ellenére minden tengely végére fékek kerültek. Részlegesen önzáró differenciálmű gondoskodott a biztos előrehaladásról, a kormányozható kerekek 14 colos felnire kerültek, a fordulókör átmérője kisebb, mint 10 méter. Saját konstrukció az alumínium és gumi elemekből összeállított lánctalp, ami 13 colos felnikre szerelt abroncsokon gördül és lehetővé teszi az autó aszfalton való használatát.

Kurt Kretzner ötlete nem lett átütő siker, mindössze 2 példány készült, amelyből ez az egy maradt fenn. A történetéből annyi ismert, hogy 1985-ben bukkant fel Bécsben, majd a kilencvenes évek elején a gmündi Porsche Museum vásárolta meg. Ezt követően a Bullikartei egyesülethez került ahol 2005-ben elkezdték annak felújítását, de a rajongók elakadtak a munkával, ekkor került 2018 végén a Volkswagen Haszonjárművek tulajdonába az autó. Ott újra kezdték a felújítást, kijavították a fémtiszta karosszériát, majd felújították a technikát. Az eredeti, alpesi környezetben feltűnő matt-narancs fényezést követően annyi szabadságot engedett meg magának a gyári felújítóműhely, hogy a belső térben extra szerszám- és felszerelés tartókat építettek be, ami szerintük korabeli kiegészítőnek számít. Nemrég készültek el a Half-track Fox, amelyet a jövőben különleges rendezvényeken használnak.