Elsőként azt emelik ki a sajtóközleményben, hogy az új Kia Optima menetkomfortja jobb lett az előző generációnál; nem véletlen, hogy ezzel, és nem a forma újdonságával kezdenek, mert valljuk be őszintén, utóbbi lényegében változatlan.

Nagyobb méretűek a fényszórók és a hűtőrács, egyébként alig fedezhetőek fel eltérések a jelenleg kapható autóhoz képest, pedig ha közvetlenül egymás mellett áll a két generáció, akkor látható, hogy még a C oszlop íve is másként kanyarodik. A nagyszilárdságú acél fokozott használatának következtében 50 százalékkal nőtt a felépítmény csavarodási merevsége, a hossz, a magasság és a tengelytávolság 1 centivel, a szélesség 3 centivel nő, a csomagtér mérete 505-ről 510 literre bővült.

A menetkomfort javításához veszik, hogy sokkal több hangszigetelő anyagot, jobb tapintású felületeket használnak, a hátul ülők lábhelye 2,5 centivel lett nagyobb. Egy benzin- és egy dízelmotorral indul a forgalmazás a negyedik negyedévben, az 1,7 literes CRDI teljesítménye 5-tel 141 lóerőre emelkedett, a 2,0 literes benzinmotor teljesítménye 2-vel 163 lóerőre csökkent, a dízelhez felár ellenében 7 fokozatú, dupla kuplungos váltó is kérhető lesz. Jövőre egy hálózatról tölthető hibrid hajtás és egy nagy teljesítményű változat csatlakozik a Kia Optima választékhoz, és a hírek szerint mi Európában kombi karosszériát is kérhetünk majd.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!