Az Egyesült Államokban a Trump adminisztráció utolsó napjaiban lazítottak a flottafogyasztási előírásokon, a január 14-i rendelkezés értelmében a büntetési tételek emelését a 2022-es modellévre halasztották. A Tesla bíróságon próbálja érvényteleníteni ezt, mert ez „csökkenti azoknak a teljesítményalapú ösztönzőknek az értékét, amelyeket az elektromos járműgyártók, például a Tesla a szabványok szerint gyűjtenek”. Értsd: kevesebb bevétele lesz majd az emissziókreditek értékesítéséből, márpedig ez utóbbi teszi egyáltalán nyereségessé a Tesla Motors-t – amíg a cégnek 2019-ben 594 millió dolláros bevétele volt emissziókreditek értékesítéséből, ez az összeg 2020-ra 1,58 milliárd dollárra emelkedett.
A Biden-adminisztráció egyet ért a flottafogyasztási előírások szigorításával, de nem látja szükségét azonnali beavatkozásnak, mivel nem az aktuális évre vonatkozó értékekről van szó, helyette az NHTSA hivatalnak hat hónapot adott a helyzet felülvizsgálatára. A Tesla azért félti a környezetet, pardon, profitját, mert amíg nem ismertek a szigorítás pontos feltételei, addig kevesebb pénzt tud kérni az emisszió-kreditjeiért.