Kezdjük rögtön azzal, hogy miért nem a 4-es számot kapta a Mazda legújabb szabadidő-autója. A CX-4-es létező típus, Ázsiában az 5-ös kupéváltozata használja, és mivel az új kompakt szabadidő-autó globális modell, muszáj volt neki olyan nevet kitalálni, ami illeszkedik a meglévő autók közé. Mindez annak eredménye, hogy a CX-3-ast valójában CX-2-esnek kellene hívni, de anno nem így döntöttek a stratégák, aminek most isszák meg a levét. A kiskategóriás szabadidő-autónál nem aktuális a generációváltás, szóval nevek tekintetében minden marad a régiben – és egy nullával megtoldva érkezik a kompakt modell.

A Mazda CX-30-as az új Mazda3-as közeli testvére, amelynél egy kicsit magasabb építésű az ötajtós karosszéria, és nem spóroltak a fényezetlen fekete műanyag védőszoknyával sem. Csillogó krómok jelentik a karosszéria díszeit, és minden bizonnyal sportosan is lehet majd közlekedni az autóval, a műszerfalat mutató sajtófotón az átlagfogyasztás-mérő 14 l/100 km-es értéket mutat… A karosszéria egyébként 4395 mm hossző, 1795 mm széles, 1540 mm magas és 2655 mm a tengelytávolság, a csomagtér alaphelyzetben 430 literes.

A legújabb generációs Skyactiv-technikát kapja meg a szabadidő-autó is, tehát itt is választható lesz majd a forradalmi Skyactiv-X kompresszoros/lágy-hibrid benzinmotor, de normál benzines és a turbódízel is lesz majd a kínálatban. Hogy mikor? A Mazda CX-30-as az idei év vége felé érkezik meg az európai kereskedésekbe.