A Mitsubishi 2012 óta a GAC autógyárral közösen (50-50%-os tulajdonrész) működtetett vállalkozáson keresztül volt jelen a kínai piacon, ezt most átadja a helyi partnerének és távozik az országból. Az ok, hogy a Mitsubishi bevallása szerint nem tudott elég gyorsan reagálni a piaci változásokra, egészen pontosan az ott zajló elektromos átállásra – pedig még a GAC segítségével villanyautót is bemutattak Airtrek néven –, a plug-in hibrid Outlandert nem fogadta jól a piac.
A Mitsubishi legjobb éve 2018 volt, amikor 140 000 autót értékesítettek, a 2023-as első 3 negyedévben 12 000 autót értékesítettek, a gyárukat márciusban leállították, azóta a készleteket árulták ki. A GAC számára jól jön, hogy megkapja a Mitsubishivel közös gyárat, mert az Aion villanyautó-márkája nagyon nagy ütemben fejlődik, idén 359 487 autót értékesített, jövőre már 600 000 a cél – a növekedés nagy részét az új üzem fedezi majd. A Mitsubishi 24,3 milliárd jen veszteséget (58,6 milliárd Ft) ír majd le az idei pénzügyi évben, mint a kínai piacról való kivonulás költsége, ezzel párhuzamosan azt is bejelentették a japánok, hogy 200 millió eurót (76,6 milliárd Ft) fektetnek be a Renault villanyautó-gyártó vállalkozásába, a meglévő közös projektek mellett így akkumulátoros-elektromos autókat is a nevére vesz majd.