Néhány magas rendű svéd hivatalnok és Trollhättan város polgármestere is tagja annak a tárgyalódelegációnak, amely Kínába utazott, hogy a Youngman autógyárral tárgyaljanak a Saab autógyár megvételéről.

A kínaiak állítólag 570 millió eurót is fizetnének az autógyárért, és természetesen lemondanának a GM csúcstechnológiájáról – értsd a Saab 9-5-ösről és a GM által bérgyártásban készített 9-4X-ről. Csak az autógyárat, az aktuális Saab 9-3 padlólemezt és technikát, illetve a következő Saab 9-3-ast vennék át, aminek a gyártását állítólag a tulajdonba kerülést követően 15 héttel már meg is indítanák, hiszen annak a fejlesztése már készen van.

Törökországból is befutott a hivatalos ajánlat a Saab gyár megvásárlására, a Brightwell Holdings nevű cég képviseli az országot. Ők a GM-mel is szeretnének megegyezni, azaz 9-5-östül együtt akarnák megvásárolni az autómárkát. Ezzel az ajánlattal kapcsolatban megkérdőjelezhető a komolyság, a Brightwell Holdings nevű holland cég (ami benyújtja az ajánlatot) ugyanazon a székhelyen van bejegyezve, mint egy Helvetia Corporation nevű vállalkozás. Utóbbinak tulajdonosi hátteréről semmit nem tudni, de a Saab megmentésébe belebukó Victor Muller több hasonló nevű céget is birtokol: Investeringsmaatschappij Helvetia BV & Helvetia Management BV.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!