A BMW Group és a Toyota Motor Corporation már 2013 óta dolgozik az üzemanyagcella-technológián. A németek egyelőre a megfelelő töltőállomás-hálózat és az egyelőre nem versenyképes árú üzemanyag miatt várnak a nagysorozatú gyártással, de kísérleti jelleggel 2022-ben elkezdik gyártani a tüzelőanyagcellás energiaforrású villanymotoros X5-ös szabadidő-autót. A tüzelőanyagcella egyszerre 170 lóerőnyi teljesítményt képes előállítani, a puffer-akkumulátor jóvoltából rövid ideig 374 lóerő az autó csúcsteljesítménye, a 6 kg hidrogént két darab 700 bar nyomású tartályban tárolják.

„Meggyőződésünk, hogy a jövőben is tökéletesen megférnek majd egymás mellett a különböző hajtáslánc-technológiák, hiszen nem létezik egy olyan megoldás, amely a világ minden táján egyformán képes lenne kielégíteni a maximálisan eltérő piaci- és ügyféligényeket. A belsőégésű erőforrással szerelt modellek, a tisztán elektromos meghajtású autók és a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiák mellett hosszú távon a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia lehet portfóliónk negyedik alappillére, amelyből végtelenül népszerű BMW X modellcsaládunk felsőkategóriás tagjai kiváltképp előnyt kovácsolhatnak” – fogalmazott Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának kutatás-fejlesztésért felelős tagja.