Lassan az egész ABC-t felhasználja a Fiat az 500-as modellcsaládhoz, a C, L, XL és X után itt vannak az első kémfotók, amelyek az 500E, az akkumulátoros-elektromos változat végleges kivitelét mutatják.

Már három éve dolgoznak az autó fejlesztésén a Fiat és a Chrysler mérnökei, elsősorban az Egyesült Államokban akarnak sikereket elérni az autóval, de most már a sorozatgyártású változatot tesztelik. Egy kicsit álcázzák még az első-hátsó lökhárítót, amelyek egyediek lesznek az elektromos változatnál, a lehető legalacsonyabb légellenállás elérése érdekében. Egyediek lesznek a kerekek is.

Új a középkonzol is, ahol a váltókar helyén mindössze négy kapcsolót találunk, amellyel a haladási irányt és a parkolófokozatot tudja kiválasztani a vezető. Egy 100 lóerő csúcsteljesítményű elektromotor hajtja majd az első kerekeket, az akkumulátor kapacitásáról egyelőre nincsenek információink, de a kémfotók tanulsága szerint az nem elegendő. Vagy legalábbis a hátralévő távolságot jelző funkción kell még csiszolniuk egy keveset a mérnököknek, akik épp tolják a lemerült prototípust.

Még decemberben, a Los Angelesi Autószalonon leplezik majd le a Fiat 500E-t, hiszen az USA-n belül is Kaliforniában akarnak sokat eladni belőle. Az árakat nem ismerjük, de valószínű, hogy Európában nem próbálkoznak meg a forgalmazásával.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!