London városa nem csak beszedi és feléli a dugódíjat, de abból finanszírozta a környezetbarát városi autóbusz fejlesztését. A hagyományos Routemaster névre hallgató jármű a helyi igényeknek megfelelően emeletes, és elektromos hajtású.

A felsővezeték-hálózat kiépítése helyett azt a megoldást választották, hogy az emeletre vezető hátsó lépcsőforduló alatt egy 4,5 literes Perkins dízelmotort helyeztek el, ami egy generátort hajt. Ezzel a megoldással is jelentősen csökken a jármű károsanyag-kibocsájtása, egy dízelmotoros buszhoz képest 40, egy dízel-elektromos hibridhez képest 15 százalékkal kevesebb szennyezőanyagot bocsájt ki helyben.

Még nincs belső tér és fényezés, így könnyebb a karosszéria vizsgálata Még nincs belső tér és fényezés, így könnyebb a karosszéria vizsgálata

Az elkészült példánynál egyelőre az alumínium térváz merevségét és a kapcsolódási pontok stabilitását vizsgálják, ezért nem borították be az alumínium- és műanyag lemezeket a jellegzetes piros festékkel, és hasonló okok miatt (a mérőműszerek akadálytalan elhelyezése) nincs még utastere a járműnek. Az utasok szempontjából talán a legfontosabb változás, hogy nagy méretű ablakokat kapott az új Routemaster.

Három év alatt, 7,8 millió font költséggel fejlestették ki az új Routemastert. Magyarroszágon vajon hány forint és mennyi idő kellene egy budapesti autóbusz elkészítéséhez? Három év alatt, 7,8 millió font költséggel fejlestették ki az új Routemastert. Magyarroszágon vajon hány forint és mennyi idő kellene egy budapesti autóbusz elkészítéséhez?