Noha az Iran Khodro nevű hatalmas konszern leginkább külföldi gyártók típusait gyártja elsődlegesen a hazai piac számára, azért saját fejlesztéseket is végeznek. Az itt látható Saipa 232-es típust például teljes egészében házon belül fejlesztették ki, és azon a rendezvényen mutatkozott be, ahol a Dacia Sandero – még az első generáció – sorozatgyártásának megindulását is bejelentették.

A formával nagy baj nincs, hiszen a szépség megítélése egyéni ízlés dolga – a hátsó lámpákat mintha a Suzuki Kizashi ihlette volna, a tetővonal meg erősen hasonlít a gömbölyű Micra hasonló részére. Vannak megmagyarázhatatlan részek, mint az első sárvédőkön, az oldalsó irányjelzőnél induló karaktervonal, ami egyszerűen véget ér a hátsó oldalajtókon, de az igazi problémát az jelenti, hogy a sajtófotókon látható autón össze-vissza vannak az illesztések.

Noha nemsokára megindul a sorozatgyártás is, nem nagyon részletezték a műszaki tartalmat, a motorról annyit árultak el, hogy az Euro IV-es előírásokat teljesítő négyhengeres 1500 köbcentis. A váltó ötfokozatú, kézi kapcsolású, a biztonsági felszerelések listája meg vezetőoldali légzsákra, blokkolásgátlóra és ködlámpákra szorítkozik. Ezen kívül még olyan extrákat emeltek ki, mint az elektromos ablakemelők, légkondicionáló és az immobilizer.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!