Egyszer már megbukott az akkumulátoros-elektromos Transit, igaz, nem a Ford hibájából, csődbe ment a típust fejlesztő és gyártó, a Deutsche Post-DHL tulajdonában lévő Streetscooter nevű vállalkozás. Most a gyári mérnökök készítették el a nagy méretű Transit alapján az akkumulátoros-elektromos változatot, amely sokoldalúbb, összesen 25 formában lesz elérhető, másfelől integrált flottakövetési szolgáltatások is járnak hozzá, és nem utolsósorban a beépített konnektorok segítségével akár 2,3 kW összteljesítménnyel képes kéziszerszámokat is működtetni.

A forgalmazás csak 2022 tavaszán indul, addig még változhatnak a számok. Jelen állás szerint egy 269 lóerő csúcsteljesítményű, 430 Nm maximális nyomatékú villanymotort építenek hátra, az akkumulátor hasznos kapacitás 67 kWh, utóbbi a WLTP ciklus szerint 350 km-es hatótávolságot tesz lehetővé. A fedélzeti töltő 11,3 kW teljesítményű, fali töltővel kicsivel több, mint 8 óra a töltési idő, egyébként legfeljebb 115 kW teljesítményű villámtöltést képes fogadni az akkumulátor. Az elektromos komponensekre 8 év 160 000 km garanciát vállalnak, a szervizciklus 1 év km-korlátozás nélkül.

Az E-Transit utasterében ott lesz a 12 colos érintőképernyővel rendelkező Sync4-es fejegység, amelynek segítségével flottakövető szolgáltatást is biztosít a Ford az ügyfeleknek. Annak ellenére, hogy az össztömeget – kérésére – 4,25 tonnára növelik (egyes országokban ennyire emelték a B-s jogosítvánnyal vezethető villanyautók megengedett össztömegét), a terhelhetőség csak legfeljebb 1616 kg a zárt karosszériánál, a járóképes alváznál 1967 kg.