A 2019-es Tokiói Autószalonon ismerhettük meg a hidrogén tüzelőanyagcellás Toyota Mirai második generációjának tanulmányát, most pedig Japánban bemutatták a szériaváltozatot. A hátsókerékhajtású felépítésre váltó típus luxuslimuzinná alakul, hossza 4975 mm, szélessége 1885 mm, magassága 1470 mm, a tengelytávolság 2920 mm; az elődhöz képest egy 85 mm-rel hossz és 70 mm-es szélesség-beli növekedést jelent, miközben a magassága 65 mm-rel csökken, a tengelytávolság 140 mm-t nyúlik.

Kettő- helyett már három hidrogéntartály van a fedélzeten, a kardánalagút helyére és a hátsó tengely elé- illetve mögé szerelik ezeket, az áramtermelő egység az első ülések közül a kocsi orrába költözik. Új gyártástechnológiával készülnek a tartályok, a folyamat harmadára rövidíti az egy tároló elkészítéséhez szükséges időt. A második generációs tüzelőanyagcella 125 kW teljesítményt képes előállítani, az előd még csak 114 kW-ot tudott, a hátsó kerekeket hajtó villanymotor 182 lóerős teljesítményű.

Egy feltöltéssel akár 850 km-es távolságot is képes megtenni a második generációs Toyota Mirai, amely ráadásul két darab nagy teljesítményű légtisztítót is kap, azaz nemhogy nincs helyi károsanyag-kibocsájtás, de az autó tisztítja is a levegőt arra, ahol elhalad. A karosszéria merevségét 25%-kal növelték, a technika átrendezésével 50:50%-os tengelyek közötti tömegeloszlást sikerült elérni, pontosabb kormányzás és sportosabb futóműhangolás ad jobb vezetési élményt.

A Toyota Mirai nem csak háztartási berendezések számára képes áramot szolgáltatni, de akár 9 kW egyenáramot is le tud adni a megfelelő csatlakozóval. Japánban két felszereltséggel – G és Z – lesz megvásárolható a hidrogán-tüzelőanyagcellás szedán, mindkettőhöz extraként lesz választható az Executive csomag, amelynél az első ülések háttámlájára jól megmarkolható kapaszkodókat szerelnek. A vételárról majd decemberben lesznek információk.