Noha hivatalosan is bemutatták az új Volkswagen Jettát, arról vajmi kevés konkrétumot árultak el a Detroiti Autószalon előestéjén, a méretadatok közül például annyit lehet biztosan tudni, hogy a tengelytávolság 33 mm-rel múlja felül az elődöt, a hosszról, szélességről és magasságról csak annyit mondanak, hogy az meghaladja az eddigit.

Az MQB alapra átállásnak köszönhetően az eddiginél több technikát tudtak belerakni a kompakt lépcsős hátúba, miközben a vételár nem változott. Ívelő tetővel, a legújabb márka arccal és jobban megformált lemezekkel teszik sportosabbá a megjelenést. Teljesen új a műszerfal, amely a nagy méretű, központi érintőképernyőre koncentrál, extraként kérhető 10 színű hangulatvilágítás, vetített műszeregység, az ülések közötti 5 literes tárolót táblaszámítógépeket is képes fogadni.

Szériában kapja az üzemmódválasztót az észak-amerikai Jetta, a tolatókamerát, de például a vezetéstámogató rendszerek (koccanásgátló, holttérfigyelő, sávelhagyás-figyelő, automata fényszórókapcsolás) felárasak. Az alapáron adott szövetkárpitot kétszínű műbőr vagy egyszínű bőr kárpitra lehet lecserélni.

Az Egyesült Államokban egytagú lesz a motorkínálat kezdetben, a mifelénk épp búcsúzó (az 1.5 TSI Evo által leváltásra kerülő) 1,4 literes benzines turbómotor 150 LE/250 Nm teljesítménnyel kerül a kocsi orrába, amelyet a vásárlói preferenciának megfelelően hagyományos, nyolcfokozatú automatikus váltóval párosítanak; belépőszinten 6-os kézi váltó jár, egyébként széria az automata. A felfüggesztést minden eddiginél lágyabbra hangolták, mert a vásárlók korábban panaszkodtak a túlságosan sportos rugózásra. Az Egyesült Államokban 2018 második negyedévében indul az új Volkswagen Jetta forgalmazása.