Az első, Kecskeméten készülő AMG típus mutatkozott be New Yorkban hivatalosan is, miután a múlt héten már idő előtt napvilágot láttak a sajtófotók.

Mivel igazi AMG-ről van szó, a 2,0 literes, négyhengeres turbómotort egy ember rakja össze, erről egyébként a blokkon elhelyezett plakett is tanúskodik. Az A-osztályban debütált erőforrás egyébként jelent pillanatban a legnagyobb literteljesítményű, 4 hengeres turbómotor a piacon. A Kölledában készült motort aztán Kecskeméten házasítják össze a négyajtós kupé karosszériával.

Alapfelszerelés a 7 fokozatú dupla kuplungos váltó, a 4Matic összkerékhajtás, a menetstabilizálónak több fokozata van, és teljesen ki is lehet kapcsolni. A felfüggesztésben újak – merevebbek – a gumi alkatrészek, új a kerékagy, erősebbek a stabilizátorok, feszesebb hangolásúak a rugók, lengéscsillapítók. A vezetési élmény javítása érdekében nem változó, hanem állandó, és közvetlenebb áttételű a kormánygép.

Ehhez illenek a tudást jelző számok, a 100 km/órás sebességet 4,6 másodperc alatt éri el a Mercedes CLA 45 AMG, végsebességét elektronika korlátozza 250 km/órában, miközben laboratóriumi körülmények között mérve 6,9 l/100 km a szabványos átlagfogyasztása. Utóbbi nehezen lesz reprodukálható… Németországban egyébként 56 078 euró (17 millió Ft) az indulóár, az Egyesült Államokban 47 450 dollárt (11,27 millió Ft) kérnek majd az autóért.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!