Évente egyszer szabadon ereszti formatervezőinek és mérnökeinek a kezét a Jeep, amelynek az eredményeként készülnek a különleges átépítések a Húsvéti Szafari elnevezésű rendezvényre. Az idén egy 1993-as Grand Cherokee átépítés, a Grand One nyitja a sort, ami a modell jövőre esedékes 25. évfordulójának egy korai megünneplése. Nem egyszerűen megemelték a hasmagasságot 5 centivel, de megnyújtották a tengelytávolságot, hogy a 33 colos kerekek elférjenek, a karosszéria oldalán pedig alig láthatóan famintázatot festettek.

A Trailpass nevű autó alapja a Compass Trailhawk változata volt, amelynél 3,8 centivel növelték meg a hasmagasságot, a 18 colos felnikre Continental TerrainContact nevű abroncsokat szereltek. A terepjáróképességet ezen kívül a Mopar tetőcsomagtartóra helyezett rámpák javítják szükség esetén. A megjelenést még fólia-dekorral dobják fel.

A Switchback nevű négyajtós Wranglernél gyakorlatilag minden olyan kiegészítőt felhasználtak, ami csak a Mopar tartozékkatalógusban megtalálható: csörlő, Dana 44 tengelyek elöl-hátul, acél lökhárítók, 10 centis emelés. A kerékjárat-szélesítések és a kerekek tuningalkatrészek. A motorháztető és a kivágott ajtók jelentik az igazi újdonságot.

A szabadság érzését még tovább lehet fokozni, amire a Safari tanulmány a legjobb példa. Ennél némi alumínium betéttel megerősített polikarbonát ajtókat használnak, és a hátsó kagylóülések nem egyenesen, hanem kifelé fordítva állnak, hogy az itt helyet foglalók a lehető legtöbbet lássák a tájból.

Igazi hot rodot is építettek a Jeep mérnökei, a Quicksand nem sziklamászó, hanem homokdűnéken száguldó autó. Egy 6,4-es Hemi V8-as került a motortérbe egyedi befecskendezéssel, a váltó hatfokozatú, kézi kapcsolású. Megnyújtották a tengelytávolságot, lecsapták a tetőt, alöl 32, hátul 37 col átmérőjű kerekeket használnak.

A megvilágosodásról szól a Luminator nevű átépítés, ahol a kocsi elejét pakolták tele LED-es munkalámpákkal, még a gyári fényszórókat is lecserélték ilyenre. Apró figyelmességként még olyan mágneses lámpákat is kapott az autó, amelyeket a jármű aljára vagy oldalára lehet helyezni, ha netán nagyon szorult helyzetbe kerülne az ember este terepezéskor. A tetőre került egy jelzésértékű napelem-panel, hiszen az nem képes annyi energiát termelni, hogy az összes lámpát ellása.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!