Noha a benzinválság komoly csapást mért az autóiparra, és így a Volvo gyárra is a hetvenes évek közepén, a cégvezetés mégis úgy döntött: a V6-os motorral szerelt csúcsváltozattal kezdi meg új autójának, a 700-as sorozatnak a piaci bevezetését. A nagy eseményre végül 1982-ben került sor, miután az eredetileg 1980 végére tervezett termelés csak 1981 utolsó napjaiban indult meg.

A P31 kódnéven fejlesztett autóról igen konkrét elképzelései voltak a cégvezetésnek, amelyet persze megkaptak a mérnökök is: a tengelytávolság legyen 10 centivel hosszabb a 200-as sorozaténál, a tömeg azonban legyen 100 kg-mal alacsonyabb. A költségek alacsonyan tartása végett a lehető legtöbb műszaki elemet hagyjanak változatlanul, de azért csökkenjen a fogyasztás, legyen csendesebb az utastér, legyen könnyebb a szervizelés. Hiába, régen se volt egyszerű a mérnökök élete…

Kevésbé kocka variációk is voltak, de végül mindet elvetették Kevésbé kocka variációk is voltak, de végül mindet elvetették

Az első, működőképes, vezethető prototípus 1978 tavaszán készült el, és hamarosan elkészült a maroknyi tesztflotta. Ezekkel három kontinensen, változó időjárási körülmények között 3,2 millió kilométert autóztak. A szögletes forma, amelyet Jan Wilsgaard, a Volvo akkori vezető formatervezője alkotott meg szükségmegoldás volt, a szerszám- és gyártási költségek alacsonyan tartása végett a lehető legkevesebb ívet/hajlítást követelte meg. Végül azt a megoldást valósították meg, amelynél a kombi karosszériának a befejezését vágták vissza lépcsős hátúnak – így csak kevés elemet kellett módosítani a kombihoz képest. Miközben tehát a többi autógyár a műanyag térhódításának köszönhetően egyre inkább cseppformájú autókat kezdett gyártani, a Volvo a valaha létezett egyik legszögletesebb formát készítette el. És vitte sikerre.

Lanciának álcázva tesztelték a prototípusokat az Egyesült Államokban, még 1979-ben Lanciának álcázva tesztelték a prototípusokat az Egyesült Államokban, még 1979-ben

A Volvo konszern 1979-ben szervezte ki külön cégbe a személyautó-gyártást, a Volvo Car Corporation 1980-ban mutatta be a 760-ast előjelző tanulmányát VCC néven. A végleges autót az 1981-es Frankfurti Autószalonon akarták bemutatni, de végül 1982 februárjában tudták csak prezentálni a Volvo 760 GLE-t, rögtön három motorral. A négyhengeres, benzines turbómotor mellett 2,8 literes V6-os, és a Volkswagen által kifejezetten a svédek elvárásaihoz igazított D24-es turbódízel erőforrásával lehetett megvásárolni az autót – bemutatásakor a Volvo volt a legfürgébb dízel limuzin.

Kívül doboz, belül is az Kívül doboz, belül is az

Két évvel később érkezett a 740-es, meg a kombi karosszéria, a Bertone által karosszált 780-as kupé az 1985-ös Genfi Autószalonon mutatkozott be. Az olaszok egészen 1990-ig készítették a kupét, a 760-as helyét 1990-ben, a 740-esét 1992-ben vette át a 900-as sorozat – amely idő közben S90/V90-né alakulva – egészen 1998-ig gyártásban maradt. Nem rossz egy szükségmegoldástól. Nagy felbontású képeket az Autó-Motor Facebook oldalán találnak.

A pénzügyi osztály kérése (utasítása?) volt, hogy a lehető legkevesebb hajlat legyen a karosszérián. Szögletesen olcsóbb a lemez sajtolása A pénzügyi osztály kérése (utasítása?) volt, hogy a lehető legkevesebb hajlat legyen a karosszérián. Szögletesen olcsóbb a lemez sajtolása

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!