Licencgyártással kezdett a Hyundai konglomerátum autógyártó részlege, egész egyszerűen nem volt fejlesztőrészlege, így az olasz Italdesign stúdióhoz fordult, amikor önállósodni akart. Az olaszok 5 prototípust építettek, amelyek közül a Pony-t és a fiatal Giorgetto Giugiaro által tervezett Pony Coupe-t a nagyközönségnek is megmutatták az 1974-es Torinói Autószalonon. Amíg előbbit már 1975-ben piacra dobták, az európai és észak-amerikai piacra szánt kupé gyártása nem indult el, a Hyundai végül 1981-ben kaszálták el a projektet. Giorgetto Giugiaro pedig a Delorean DMC-12-eshez hasznosította újra a terveket.

Amíg a világ megfeledkezett az 1974-ben épült kupéról, az elektromos átálláson dolgozó koreai márka főhadiszállásán 2019-ben elővették a terveket, és annak alapján először is megépítették az N Vision 74-es tanulmányt, illetve az Ioniq 5-ös formáját is a Pony Coupe, és ahhoz hasonlóan az origami művészete inspirálta. Most, 49 évvel a bemutatót követően a Hyundai felújíttatta az autót, a munkára pedig az alkotót és annak cégét, a GFG Style-t kérte fel – az Italdesign időközben a Volkswagen konszernhez tartozik.

A nagyközönség először az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este rendezvényen találkozhat az autóval, ahol az N Vision 74-gyel közösen lesz kiállítva a Hyundai Reunion kiállítás keretében.