A Nissan 1980-ban kötött együttműködési megállapodást a spanyol Ebro haszonjármű-gyártóval, hogy annak barcelonai üzemét használja, a japánok 1987-ben vásárolták fel a céget. Most, hogy a Nissan feladta a barcelonai telephelyét, egy spanyol üzletember azon dolgozik, hogy az Ebro márkanevet feltámasztva újra autókat gyártsanak a katalán metropoliszban. Az Ecopower nevű cég jelenleg versenyautók fejlesztésével és üzemeltetésével, gyártástervezéssel és prototípusok építésével foglalkozik, a 300 fejlesztőmérnököt foglalkoztató vállalkozásnak tehát megvan a szakmai háttere az autógyártáshoz, most azon dolgoznak, hogy az anyagi fedezetet is megszerezzék.

Ennek elősegítése érdekében közreadták az egyszerűen csak Ebro Pickup néven emlegetett autó digitális terveit, egy európai méretű, akkumulátoros-elektromos hajtású platós kisteherautóval szeretnének belépni a piacra. Mivel a hajtás miatt drága – 60-65 ezer eurós indulóárról beszélünk – a jármű, ezért évi 10-15 ezer példány legyártásával számolnak, később akár alvázas terepjárót is megvalósítanak ezen az alapon, amivel újabb piacot és vásárlókat hódíthatnak meg. A kétmotoros összkerékhajtás tartós teljesítménye 163 LE (csúcsteljesítményt nem közöltek), a maximális nyomaték 500 Nm, a 78 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral 360 km-es elektromos hatótávolságot tartanak reálisnak.