Radikálisan a fiatal vásárlók igényeihez rajzolták meg az első Juke-ot, amelyre könnyen azt lehetett hinni, hogy egy be nem fejezett tanulmányról van szó. Az évek és az értékesítési adatok azonban a Nissant igazolták, csak Európában közel egymillió példányt értékesítettek ebből a szabadidő-autóból, ezért épp csak annyit változtattak a bevált formulán, amennyit szükségesnek ítéltek.

Mivel a rendhagyó megjelenés mindig is bejött a vásárlóknak, alapjaiban véve nem változtattak rajta, épp csak finomították a részleteket. A korábbinál hangsúlyosabb, krómozott V alakú hűtőrács immár belefolyik a szemöldökszerűen elhelyezett LED-es menetfénybe, a teljesen LED-es fényszóróba is került egy háromágú csillag. Hangsúlyosabb lett a lebegő tető, és egészen jól palástolják a korábbinál nagyobb méretet. A hossz 85, a szélesség 35, a magasság 25, a tengelytávolság 106 mm-rel gyarapodott, az igazsághoz hozzátartozik, hogy a hátsó utasok lábtere csak 5,8 centivel bővült, cserébe az alaphelyzetben is 422 literes csomagtér 20%-os bővülést jelent az első generációhoz képest.

Teljesen kicserélték a műszerfalat, nincs többé lecsúszott képernyő, helyette a műszerfal közepén trónol a 8 colos képátlójú képernyővel rendelkező fejegység (Acenta szinttől széria), a használatot az alsó peremnél elhelyezett gyorsbillentyűk könnyítik meg. Jobb a minőségérzet, értsd a kopogtató ujjak jó eséllyel puha műanyaggal találkoznak, a csúcsmodellnél Alcantara bevonattal – ennél azért egyszerűbb/színesebb is lehet a belső. Van fejlett hangvezérlés Google rendszer segítségével (az első 7 évben ingyenes, aztán fizetős), wifi (az első perctől kezdve fizetős), vezetési stílus-elemző alkalmazás (az első 7 évben ingyenes, aztán fizetős), vészhívás és Nissan segélyvonal (az első 7 évben ingyenes, aztán fizetős), navigáció élő közlekedési helyzet-jelentéssel (az első 3 évben ingyenes, aztán fizetős). A finanszírozás havidíján felül is lehet költeni az autóra.

A Nissan saját technikája helyett a Renault-Nissan konszern CMF-B padlólemezét használják, a nagyobb méretű csupasz karosszéria merevebb és 23 kg-mal könnyebb lett a korábbinál, de például nem választható többet összkerékhajtás. Sőt, a flottafogyasztási előírások miatt a forgalmazás megindulásakor még nagyon választékról se lehet beszélni, hiszen egyedüliként 1,0 literes, 117 lóerős turbómotort kínálnak, hatfokozatú kézi kapcsolású vagy hétfokozatú duplakuplungos váltóval. Még ideiglenes fogyasztási adatokat se közöltek, csak annyit árultak el, hogy kézi váltóval 10,4, automatával 11,1 másodpercig tart a 0-100 km/óra sprint, a csúcs pedig mindkét esetben 180 km/óra.

Megjelent a Juke-nál a ProPilot nevű vezetőtámogató rendszer, amely képes bizonyos körülmények között tartani a követési távolságot és a sávközépet is, a duplakuplungos váltóval akár megállásig lassítva. A koccanásgátló gyalogos- és kerékpáros-felismerővel rendelkezik, a holttérfigyelő veszélyes helyzet esetén visszakormányozza az eredeti sávba az autót, miután figyelmezteti a sofőrt.