Így a csapatoknak és versenyzőknek a szezon végi utolsó megpróbáltatásokra nem kell messzire utazniuk, maradnak a távol-keleten. Mivel ugyanakkor rendezik meg ezt a futamot, mint tavaly is, ezúttal is tartani kell a rossz időjárástól és különösen a tájfuntól. Az egyéni világbajnoki cím sorsa eldőlt Brazíliában, s Fernando Alonso minden idők legfiatalabb versenyzőjeként vette át a stafétabotot a Formula-1-ből már-már kiöregedni látszó Michael Schumacherből.

A konstruktőri trófea sorsa azonban még nyitott. Így az idény végére is jut elég az izgalmakból, hiszen a Renault és a McLaren biztosan mindent belead azért, hogy az övé legyen a végső győzelem. Az újonnan világbajnokká koronázott Alonso véleménye szerint nagy figyelmet, sok kérdést kap majd, ugyanakkor rengeteg kamerával fog találkozni a hétvégén.

“Mikor viszont beülök az autóba, ugyanúgy fogok dolgozni, mint eddig. Ezt a versenyt be kell fejeznünk, és van még egy világbajnoki cím, amit meg kéne szereznünk. Úgy gondolom, hogy 2005-ben mi voltunk a legjobbak és Fisivel teljes erőnkkel azon leszünk, hogy a konstruktőri világbajnoki címet is megszerezzük. Szerintem képesek leszünk rá.”

Ennek a célkitűzésnek a megvalósításában a csapatot nagy erőkkel igyekszenek segíteni az Elf mérnökei is, akik szintén nagyon büszkék Alonso és a Renault sikereire. Az egyéni ponttábla harmadik helyéért küzd majd meg keményen a 2004-es Japán Nagydíj győztese, Ferrari hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher. A német pilótát remélhetőleg ezúttal segíti a hazai pályán “versenyző” Bridgestone. Korábban már szemtanúi lehettünk mit jelent hazai pályán, hazai szurkolók, dolgozók és legfőképp vásárlók előtt versenyezni. Nagyon nagy lökést adhat, amit minden bizonyára nagyon jó néven vennének a japán gumiszállító abroncsaival versenyző csapatok, így a Ferrari mellett a Jordan és a Minardi is.

Időközben újabb autómárka vált 100 %-os F1-es csapattulajdonossá, hiszen a Honda jól időzítve a hazai nagydíja előtt bejelentette, hogy 45%-os részesedését követően megszerezte a BAR-Hondát teljes egészében. A japán vezetők nem kisebb célt tűztek maguk elé az elkövetkező évekre, minthogy megszerezzék a konstruktőri világbajnoki címet.

A sokak szerint a belga Spa-Francorchamps-i pályára hasonlító szuzukai aszfaltcsík gyors és egyúttal kanyargós pálya, ezért nagy aerodinamikai leszorítóerőt és stabil felfüggesztést biztosító beállítás szükséges, hogy a legnagyobb sebesség mellett is a lehető legstabilabbak maradhassanak a versenyautók. A pályán minden megvan egy jó versenyhez: gyors kanyarok, sikán és hajtűkanyar. Emellett kiváló előzési lehetőségeket rejt a pálya. Ez egy egyedülálló nyolcast leíró pálya, amelynek a felülete elég durva, így közepes és kemény összetételű abroncsokat kíván meg, ugyanakkor a gumiknak elég erőseknek kell lenniük az elhasználódás és a kopás csökkentése érdekében. A szokatlan vonalvezetésű, 5,807 km hosszú szuzukai pályán a pilóták kb. 210 km/óra átlagsebességgel 53 körös versenyen mérik össze tudásukat. 

A pályarekordot Rubens Barrichello tartja, ideje 1 perc 32.730 másodperc. 2004-ben Michael Schumacher nyerte meg a futamot, így tehát ferraris siker született. A német pilóta ideje 1’24″26.985 volt. A második helyezett Ralf Schumacher lett, míg a harmadik helyen a BAR-os Jenson Button ért célba.