Az európai piacon 2019-ben még a Volvo-értékesítések túlnyomó részét adta a dízelmotor, ehhez képest 2024-ben már el is búcsúztatták ezt a technológiát; az elektrifikáció fejlődésével tudták végrehajtani ezt a váltást. Most jelentették be, hogy február elején leálltak a dízelmotoros autókkal, egy csütörtöki napon gördült le az utolsó dízel V60-as a belgiumi Ghent szerelőszalagjáról, egy nappal később pedig a svédországi Torslanda üzemben is elkészült az utolsó, dízelmotoros XC90. Az első dízel Volvo 1979-ben debütált, a Volkswagentől (az LT teherautóban használt) vásárolták a 2,4 literes, soros 6 hengeres szívódízelt, ami a világ első, 6 hengeres dízel személyautója lett. A márka csak 2001-ben mutatta be első, saját fejlesztésű dízelét, az 5 hengeres turbómotorral versenyautókat (S60 Challenge) is hajtottak, de a Volvo Penta is készített belőle hajómotort. 2012-ben a Volvo dobta piacra az első, dízelmotoros plug-in hibridet, 2013-ban debütált a második dízelmotor-generáció, ez a 2,0 literes 4 hengeres dízel búcsúzott most. A Volvo egyébként már nem is gyárt belső égésű motorokat, 2023-ban a márkatulajdonos Geely konszern vette át a Volvo részesedését az Autobay nevű cégben, ahová ezt a tevékenységet kiszervezték.