Még a nyáron 3 észak-amerikai üzemben megindul a Honda CR-V szabadidő-autó 6. generációjának sorozatgyártása, egészen pontosan az 1,5-ös turbómotorral szerelt alapkivitelé, az öntöltő hibrid hajtásra az év végéig kell várniuk a vásárlóknak – globálisan is ekkor várható a típus forgalmazása. Azért sietnek Észak-Amerikában a típus piacra dobásával, mert nem akarják veszélyeztetni annak piaci pozícióját: az elmúlt 25 évben ez volt a legnépszerűbb szabadidő-autó.

Mitsuhiro Abe meredekebb orral, hangsúlyos vízszintes karaktervonallal rendelkező formát rajzolt a megnövekedett méretű CR-V-nek, a hossz 69 mm-rel, a tengelytávolság 40 mm-rel, a szélesség 10 mm-rel lett nagyobb. A korábbinál meredekebb az első szélvédő – az alsó bekötési pontok 12 cm-rel hátrébb, 7 centivel kijjebb és 3,5 centivel alacsonyabbra kerültek –, és az ajtókra átköltözött külső tükrök jelentősen javítják a kilátást az első ülésekből. Több egyénisége is lesz az autónak, a Sport és Sport Touring felszereltségek látványosabb hűtőrács-betétet, 19 colos felnit és látható kipufogó-végződéseket kapnak.

Bent a Civicből ismert letisztult műszerfallal találkozunk, alapáron 7, extraként 9 colos a központi érintőképernyő, az utastér mérete minimális mértékben bővül – erre eddig se volt panasz –, a hátsó lábtér mérete 1,5 centivel nagyobb. A benzines változat csomagtartója 34 literrel, az öntöltő hibridé 88 literrel bővül, a 60:40 arányban osztott második sor padlóba hajtása után 2166 literes raktér jön létre. Az első ülések között egymás mellett két okostelefont befogadó tárolót alakítottak ki, ahol 2 USB-csatlakozó (USB-A és USB-C) is van, a hátsó utasoknak 2 darab USB-C csatlakozó jár alapáron, magasabb felszereltségnél elöl vezetéknélküli telefontöltő is van, a csúcsmodell 12 hangszórós Bose hifit kap.

10 mm-rel szélesebb nyomtávok, merevebb segédkerthez csatlakozó áttervezett MacPherson rugóstagok, 15%-kal merevebb karosszéria mellett áthelyezett kormányszerkezet javítja a vezetési élményt. Az 1,5 literes turbómotor (190 LE/242 Nm) fokozatmentes automatikus váltón keresztül hajt, utóbbinál kapcsolásokra emlékeztető torpanásokat programoztak a mérnökök a hagyományos vezetési élmény érdekében. A hibrid rendszer 2,0 literes szívómotort és 2 hajtómotort használ, a rendszerteljesítmény 204 LE/335 Nm – ettől 50%-os piaci részt várnak Észak-Amerikában. A csúcs-szinten széria, egyébként feláras az összkerékhajtás, ami a nyomaték 50%-át tudja a hátsó tengelyre küldeni, széria ennél a lejtmeneti fékvezérlés, amelynél 3-19 km/h között lehet beállítani az ereszkedési sebességet.

Új energia-elvezetési utakkal javítottak a biztonságon, a vezető és az első utas frontális légzsákja többkamrás kialakítású, hogy javítsa az energiaelnyelést és csökkentse a sérülések súlyosságát, alapáron adják a vezető térdlégzsákját és a hátsó oldallégzsákokat. A Honda Sensing vezetőtámogató rendszert kamera-radar alapú érzékelővel javították, előbbinek 90°, utóbbinak 120° az érzékelési tartománya, van hátsóülés-foglaltság figyelő is. A 6. generációs Honda CR-V sorozatgyártása még a nyáron megindul az East Liberty Auto Plant, az Indiana Auto Plant (Greensburg) és a Honda of Canada Mfg. (Alliston) üzemében, első körben benzinmotorral, de még az idén elérhető lesz az öntöltő hibrid hajtás is.