A Hyundai konszernen belül jelenleg három autómárka van, a Hyundai, a Kia és a Genesis prémiummárka. Ezekhez csatlakozik majd jövőre a kifejezetten a villanyautók számára létrehozott (a Hyundai márka alól kiszervezésre kerülő) Ioniq, amely elsőként kapja meg az E-GMP nevű villanyautó-építőkészletet, majd a konszern többi márkája is hozzáfér az új technikához.

Viszonylag könnyen változtatható a tengelytávolság és a hasmagasság, illetve az első-hátsó túlnyúlás az E-GMP építőkészletnél, az akkumulátor a padló alatt helyezkedik el, a töltő-elektronika (ami kétirányú, tehát áramforrásként is használható az autó – akár másik villanyautó vészhelyzetben való töltésére) a hátsó ülés alatt kap helyet. Egyelőre úgy tűnik, hogy ez lesz az első olyan tömeg-villanyautó, amely a 800 V-os nagyfeszültségi rendszert használja, ami kétszeres töltőáramot/fele töltési időt eredményez megfelelő villámtöltő esetén, akár 350 kW teljesítményű töltést tud majd fogadni az E-GMP-re épülő autó. Újdonság az elektromos tengely, amelynél még a kerékcsapágy is része a hajtásnak, nem külön szerkezeti elem, a nagy méretű modellek számára ötlengőkaros független hátsó hidat készítenek. Alapvetően hátra kerül hajtómotor, de természetesen összkerékhajtású (kétmotoros) változat is létezik majd. A villanymotor maximális fordulatát 70%-kal megnövelték, a 20 000/perces maximum azt jelenti, hogy nem kell váltót használni, elég az egyszerű fogaskerék-áttétel.

A karosszériaszerkezetben teherhordó elem maga az akkumulátor is, az ütközési energia-elvezetést úgy alakították ki, hogy az utasok mellett az akkumulátort is védjék. Utóbbi újfajta, nagy teljesítményű hűtőrendszert kap, teljesítménysűrűsége 10%-kal magasabb a Hyundai-Kia aktuális egységeinél. Elsőként az Ioniq 5 elnevezésű – anno Hyundai 45 néven bemutatott tanulmány – szabadidő-autót építik fel erre az alapra, majd egy új Kia következik, nem sokkal később majd egy sportkocsit is bemutatnak, ami 3,5 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást és 260 km/órás csúcssebességet tud majd; a legnagyobb kapacitású akkumulátorral 500 km-es hatótávolságú villanyautók is felépíthetőek az E-GMP-re.