Az elmúlt évekhez hasonlóan most sem a (a már kevésbé lehengerlő) csapatbemutatók, s a téli teszteredmények adtak beszédtémát. Nem is a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) újabb szabálymódosításai, hanem a különböző pilótaszerződtetések, így Baumgartner Zsolt szerződése körüli hajcihő volt a középpontban.

Pedig idén is vannak újdonságok, így például az egymotoros hétvége-szabály. Ez annyit jelent, hogy minden egyes autóban csak egy V10-es motor kerülhet a pénteki edzéstől a vasárnapi verseny végéig tartó időtartamra. Amennyiben ezt a szabályt valaki áthágja, az csúnyán megfizet érte, hiszen tíz hellyel hátrébb csúszik a rajtrácson. Egyéb módosítások: a motort borító elemnek nagyobbnak kell lennie az eddiginél, s az eddigi három helyett két hátsó szárnyat használhatnak a csapatok, ráadásul a szponzori helyek növelése érdekében nagyobbnak is kell lennie a szárnyaknak. A pénteki edzés helyett két időmérő lesz szombaton, s ekkor dől el a rajtrácson kialakuló sorrend. A pilóták abban a sorrendben mennek ki a pályára, ahogy az előző versenyen célba értek, majd a következő időmérőn az előző menet leglassabbja kezd.

“Ami az új szabályokat illeti, az időmérő teljesen más lesz, mint tavaly volt. Nem hiszem, hogy látunk igazi időmérő teljesítményeket, mivel az első edzésen mindenki kevés üzemanyaggal fut majd, de ugyanakkor versenybeállítással is, ami azt jelenti, hogy az autó alulkormányozott lesz. Furcsa, hogy nincs teljesen automatizált sebességváltó, de ehhez hozzászoktam a télen. Nem aggaszt az új motorszabályozás, hiszen a tesztek során nagyon megbízható volt a motorunk.” – nyilatkozott Juan-Pablo Montoya az Ausztrál Nagydíj előtt az idei évi módosításokról.

Ami pedig az idei mezőnyt illeti, lényegében változatlan, ami a csapatokat illeti. A pilóták viszont cserélődtek, vagy újoncok kerültek bele frissen a Formula-1 vérkeringésébe, s remélhetőleg nem egy álommal kevesebbel kerülnek ki belőle.

A nagy és gazdagabb csapatok lényegében változatlan felállással és szponzorokkal vágnak neki a szezonnak. A középmezőnyben és a mezőny végén voltak nagyobb változások. A Ferrarit, Williamst, a McLarent, a Renault-t és a Toyotát kivéve minden csapatnál történtek cserék, ráadásul mindenhol legalább egy olyan pilótát találhatunk, aki az előző szezonban nem állt rajthoz a Formula-1-es futamokon. Ami pedig a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat illeti, még várat magára a kérdés, hogy melyik csapat fog igazán jól szerepelni az idei szezonban. Egy azonban biztos, a sok szabálymódosítás felkavarja majd az eddig megszokott rendet, s azok is, akik évek óta követik a Formula-1-et, vágják a cetlit a szezonkezdésig.