Már szériagyártásra alkalmas változatban mutatta meg a nagyközönségnek az IAA haszonjármű-kiállításon a Peugeot és a Citroën a Partner és a Berlingo kisteherautó akkumulátoros-elektromos változatát, a megrendelők 2013 második negyedévében vehetik majd át az első példányokat.

A technika a Mitsubishi segítségével készült, és lényegében az érdektelenség miatt nemrég leállított iOn/C-Zero technikáján alapul. A hajtómotort elöl helyezték el, a két darab, összesen 22,5 kWh kapacitású akkumulátor a hátsó tengely elé- és mögé került, a padló alatt – így nem csökkent a raktér mérete. Az állandó mágneses szinkronmotor teljesítménye 67 lóerő, nyomatéka 200 Nm. Az európai mérési ciklus szerint 170 km a hatótávolság ideális körülmények között. Konnektorról (16 A, jobb első sárvédőn a csatlakozás) 6-9 óra a töltési idő, gyorstöltővel (125 A, bal hátul, az üzemanyag-betöltő nyílás helyén van a csatlakozás) fél óra alatt nyolcvan százalékra lehet feltölteni a telepet.

A rövid (4,38 m) és a hosszú (4,63 m) karosszériával egyaránt megvásárolható lesz az elektromos PSA kisteherautó, a maximális terhelhetőség 685 kg. Többféle konstrukcióban is megvásárolható lesz majd az elektromos haszonjármű, az ügyfél választhat, hogy az akkumulátort egyben, vagy havi részletekben fizeti, és az esetleges, telephelyre telepítésre kerülő töltők tekintetében is többféle kedvezményes megoldást kínálnak majd.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!