Legalább annyira a múltról szól az Italdesign GTZero elnevezésű tanulmány, mint amennyire a jövőről. Az ihletet adó tervek között a következő, általuk készített autókat sorolják fel: Alfa Romeo Scighera, Bizzarini Manta, Daewoo Bucrane és Ferrari GG50 – ki gondolta volna, hogy az időközben az autóiparból kivonult dél-koreai márkanevet ilyen illusztris társaságban találjuk majd?

A közös vonás az előbb felsorolt autókban a shooting brake karosszéria, amelyet jelen esetben a legmodernebb világítástechnikával és aktív aerodinamikával láttak el. Elöl 22, hátul 23 colos felniket alkalmaznak, amelyeket Pirelli P Zero Nero abroncsokba burkolnak.

Igazán az utastérben érhető tetten a jövő, ahol a sofőrnek mindössze egy hagyományos kezelőszervet hagytak meg, a rögzítőféket, minden mást érintőképernyőkön keresztül lehet vezérelni, természetesen az információkat is digitális kijelzőkön kapják az utasok. A luxussal nem spóroltak, kézzel készített bőr borítja az üléseket és a műszerfalat, egyébként karbon és matt-alumínium betéteket használtak.

A karbonból sütött monocoque-vázba összesen három villanymotort építettek, kettő az első, egy a hátsó kerekeket hajtja, a rendszerteljesítmény 490 LE. Az akkumulátorcsomag mintegy 500 km megtételére elegendő energiát képes tárolni, villámtöltéssel is lehet táplálni (fél óra alatt 80 százalékra tölt), az elektronikusan korlátozott csúcssebesség 250 km/h. A sportos vezethetőséget szolgálja még az Italdesign GTZero összkerékkormányzása.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!