A vezetés aranykorát búcsúztatja az Aston Martin, az aktuálisan egyedülálló, V12-es motorral és 6 fokozatú kézi kapcsolású váltóval szerelt autóval. Egyértelműen a 2020 szeptemberében bemutatott, egy fel nem használt One-77 alváz karosszálásával megépített egyedi Victor volt az inspiráció a Valour kupéhoz, de a márka még több legendás autóját lehet felfedezni a részletekben. Ott van az eredeti V8 Vantage, a V8 Vantage V600, de az 1980-as LeMans-i 24 óráson indított RHAM/1 ‘Muncher’ versenyautót is felfedezhetik azok, akik gyorsan rákeresnek utóbbira.

Annak érdekében, hogy értékálló legyen a befektetés, mindössze 110 példányt építenek ebből a kupéból – a sajtóközleményben nincs szó esetleges kabrióról –, amelynél alapesetben 21 színt tartalmaz a paletta, külön lehet meghatározni az orrpanel, a motorháztető, az oldalak és a hátsó rész színét. Akinek pedig mindez nem nyeri meg a tetszését, a Q by Aston Martin műhely segítségével tényleg egyedi ötleteket is kérhet, például a látható karbon finis kérhető piros, zöld vagy kék színű karbon-szálakkal, az utastérben a hagyományos (bőr, Alcantara, stb.) kárpitok mellett kérhető Johnsons of Elgin tweed is. A vételár egyébként az 1-1,5 millió fontos sávban mozog az ügyfél kéréseinek megfelelően.

Az Aston Martin alumínium térváza képezi a Valour alapját, de abban több új merevítőt is elhelyeznek elöl és hátul egyaránt, a tapadás maximalizálása érdekében módosítják a felfüggesztést (geometria), és egyedi, közútra optimalizált a felfüggesztés hangolása. Szériában adják a karbon-kerámia fékrendszert (elöl 410, hátul 360 mm-es tárcsák 6/4 dugattyús nyergekkel), mert ezzel 23 kg-mal csökkentik a rugózatlan tömeget, a 21 colos pókhálós felnikre az Aston Martin és a Michelin mérnökei által közösen készített Michelin Pilot Sport S 5 abroncsok kerülnek elöl 275/35 R21, hátul 325/30 R21 méretben.

Az 5,2 literes V12-es biturbó teljesítménye 715 lóerő, nyomatéka 753 Nm (1800-7000/perc), az egyedi 6 fokozatú váltót és a tengelykapcsolót felkészítették az esetleges durva igénybevételre is – nem véletlen, hogy számos szellőzőnyílás is segíti a motortérben a légáramlást. Annak érdekében, hogy a vezető mindig ugyanazt a reakciót kapja, hagyományos részlegesen önzáró differenciálművet használnak. A kipufogórendszer csöveit új eljárással készítik, a kevesebb mint 1 mm-es falvastagság 7 kg-os tömegmegtakarítást jelent a hagyományos rendszerhez képest, miközben ugyanolyan jól – értsd hangosan – szól. Az Aston Martin Valour gyártása a 3. negyedévben indul, az első példányokat még az idén átvehetik megrendelőik.