Letisztult megjelenést kapott a 7. generációs Ford Mustang, és az 59 évvel ezelőtt bemutatott típusnál elsőként különböztetik meg eltérő orral az alap – EcoBoost – és a V8-as motorral szerelt változatot. Módosult a tetőív és az ajtókivágás, hogy könnyű legyen bukósisakban ki- és beszállni, az övvonal már nem emelkedik olyan meredeken, mint eddig.

Amíg kívül csak evolúció történt, az utastérben eluralkodott a digitalizáció. Eddig is csak sejteni lehetett a nagy központi kijelző mögött a klasszikus kialakítást idéző műszerfal-domborulatokat, most már abszolút nem látni ebből semmit az egy nagy üvegpanel alá rejtett 2 monitor takarásában. Az eddiginél sokkal nagyobb szabadságot kapnak az ügyfelek a digitális megjelenés személyre szabásában, de a gyári tervezők is megvalósíthatták álmaikat, van például a nyolcvanas évek Fox-body modelljét idéző zöld téma is. Az alap megjelenés búcsúzik a kék-szürke színvilágtól, helyette a rézszín az uralkodó. A grafikákat videójáték-kód alapján készítették, például a beállítás finomhangolásakor szabadon forgatható a térben az autó.

A belső tükör tövében több USB-csatlakozót is elhelyeztek, hiszen versenyzésre született a Mustang, és a fedélzeti kamera mellett egyéb telemetriai eszközök áramellátására is szükség lehet. Alapesetben szövet kárpitozást kapnak az ülések, opciós a szövet/Micro Suede műbőr kárpit, az EcoBoost modelleknél több színű ActiveX műbőr kárpit közül lehet választani, a V8-as motornál valódi bőr szerepel az opciós listán, a díszvarrás színe megjelenik a biztonsági öv szövetében is. A sportos hangulat élvezetéhez nem kell rögtön beszállni, a Remote Rev funkció távoli motorindítást és gombnyomásra kivitelezett gázfröccsöket jelent, így a sofőrnek nem kell az autóban ülve rugdosnia a gázpedált, ha a haverokat akarja elkápráztatni.

A motorokról nem sokat tudtunk meg azon kívül, hogy teljesen új fejlesztésű 2,3 literes EcoBoost 4 hengeres lesz az alap, és továbbfejlesztették az 5,0 literes szívó V8-ast is (hengersoronként külön szívósor saját pillangószeleppel, ami felgyorsítja a levegőáramlást), amelynek az Egyesült Államokban 480+ lóerő lesz a teljesítménye. Megtartották a 6 fokozatú kézi kapcsolású váltót, de azt csak a V8-as motor kapcsán említi a sajtóközlemény, egyébként a 10 fokozatú automatikus váltót használják. Alapfelszerelés az elektronikus rögzítőfék, de a Performace Pack rendelésekor (toronymerevítő, Trosen önzáró differenciálmű, Brembo fékrendszer, javított hűtés) van kézifékkar is, amely csak a hátsó kerekekre hat – ezt kifejezetten a driftelőknek fejlesztették ki Vaughn Gittin Jr. segítségével.

A vezetőtámogató rendszerek tudása is fejlődött, ezek közül az Aktív Kátyú Kezelést érdemes kiemelni, amely kamerával figyeli az utat, és kátyú esetén felkészíti a vonatkozó felfüggesztést (a Performance Pack-nál választható elektronikus vezérlésű lengéscsillapításnál él a funkció) felkészíti arra, tehát ellágyítja a csillapítást és fékezés esetén a fékerőt is csökkenti. Nem tudjuk, mikor fogja pontosítani a Ford a 2024-es Mustang számait, de azt tudjuk, hogy annak forgalmazása 2023 nyarán indul az Egyesült Államokban.