A jelenlegi megoldástól eltérően a Kia Platform Beyond Vehicle elnevezésű tanulmányánál elválasztják egymástól a villanyautó-alapot és a felépítményt, utóbbi könnyen cserélhető a vállalkozás/használó épp aktuális igényeinek megfelelően. Szerszámok nélkül, de robot segítségével végezhető a csere, a felépítmény elektromágneses vezérlésű mechanikus csatlakozásokkal rögzül a hajtáshoz, alig pár perc alatt lehet váltani a személy- és teherszállító felépítmények között. Mivel a padlóban nem csak a hajtás és az akkumulátor, de a gyűrődőzónák is helyet kapnak, a cserélhető felépítményen nagy méretű ajtónyílásokat tudnak kialakítani.

Első ütemben a Kia a középső PV5-ös modellt akarja megvalósítani, ami városban/országúton használható méretű járművet jelent, ha ez alapján sikerrel működik a koncepció, akkor második körben elkészítik a kisebb, városokra optimalizált PV3-as és a nagyobb PV7-es alapot is. Harmadik ütemben aztán sokkal több választási lehetőséget kínálnak majd az ügyfélnek (hiszen elválasztódik egymástól a hajtás és a felépítmény fejlesztése, utóbbi sokkal hamarabb hajtható végre), ezzel kiváltva a hagyományos autókat. Ebben a fázisban érkezik majd a Motional (ez a Hyundai-Kia konszern és a magyar Aptiv közös vállalkozása) technológiájával fejlesztett önvezető változat is.

A Kia PBV esetén a felépítményen belül csak a vezető helye biztos, egyébként szabadon választható a felépítmény kialakítása. Taxi esetén az egész hátsó rész az utasoké, a csomagok a vezető mellett kapnak helyet, a haszonjárműnél arra is ügyeltek, hogy a különböző méretű modellek (PV3, PV5, PV7) raktérmagassága egyforma legyen, így könnyen megoldható az autó-autó átrakodás – ehhez összekapcsolhatóak a padlóban lévő sínek, tehát egyszerűen lehet áttolni például a hosszú távú szállítást végző PV7-es belsejéből a városi szűk utcákra kialakított PV3-as belsejébe a rakományt. De nem csak vállalkozások számára optimalizált felépítmények léteznek, de már kezdettől fogva lesz személyszállító felépítmény is, amivel akár egy nagyobb család is megoldhatja a hosszú távú utazását. Dél-Koreában már épül az a gyár, ahol 2025-ben megindul a Kia PBV gyártása, évi 150 000-es kapacitással indítanak.