Nem gyári, hanem az Új-Zélandi Toyota forgalmazó saját hatáskörében elvégzett átalakításról lévén szó a Toyota Hilux Mako nem teljes értékű ellenfele a Ranger Raptornak, hiszen nem nagy sebességű terepjárásra találták ki, hanem a normál terepképességeit javították az alap konstrukciónak. No és a megjelenését is brutalizálták egy kicsit.

Elöl 40, hátul 50 mm-rel növelik a hasmagasságot, a hátsó tengelyre szereléssel állítható keménységű lengéscsillapítókat szerelnek. Néhány extra fémből készített védőpajzs, fellépő és sportülések jelentik még a többletet némi extra LED világítás mellett.

A nevét a leggyorsabb cápafajról, a Mako cápáról kapó Toyota Hilux motorjához nem nyúlnak, tehát a 2,8 literes turbódízel 204 lóerős és 500 Nm-t teljesít, de a gumi fékcsöveket fémszövettel borított darabokra cserélik. Mindössze 250 darabot készítenek a modellből, mindet helyben értékesítik.