Annyira biztos nem gázolt bele a Renault-Nissan vezetőinek lelkébe a Datsun Go nulla csillagos töréstesztje, mint a kormányoszlop a vezető mellkasába, de azért ők is érzik, hogy muszáj valamit változtatni. Például a nagyobb méretű Datsun Go+-hoz felár ellenében választható vezetőoldali légzsák a Go-nál is elérhető lesz, ezen kívül blokkolásgátlót is kap (szintén felár ellenében) az autó, de ami még fontosabb, a karosszériát is merevebbé teszik.

Felár ellenében elérhetővé teszik a légzsákot és a blokkolásgátlót a Go-hoz, és merevebbé teszik a karosszériát Felár ellenében elérhetővé teszik a légzsákot és a blokkolásgátlót a Go-hoz, és merevebbé teszik a karosszériát

A Renault-Nissanhoz tartozó Datsun nem kívánta kommentálni a dolgot, de a töréstesztet végző Global NCAP szervezet megerősítette, hogy a lesújtó eredményt követően tárgyalásokat kezdtek az autógyárral mérnöki szinten arról, hogyan lehetne javítani az utasbiztonságon. Arról van szó, hogy a karosszéria bizonyos részén nagyobb szilárdságú (a mostani 320 MPa helyett 520MPa szakítószilárdságú) acélt használnak majd, és az ajtókba is kerülnek oldalütközés esetén némi kiegészítő védelmet nyújtó merevítések. Azért muszáj ilyen szinten belenyúlni a konstrukcióba, mert a Global NCAP szakértőinek véleménye szerint olyan gyenge a Datsun Go karosszériája, hogy a légzsák beépítése nem változtat semmit a helyzeten. A meg nem erősített hírek szerint egyébként már májusban gyártásban lesz az áttervezett kisautó, amelyet rögtön a Global NCAP szervezet rendelkezésére bocsátanak majd egy újabb törésteszt-vizsgálatra.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!